מה קורה אחרי הפרידה?

תוכן עניינים

בני זוג אשר גרים יחד למעשה יוצרים יחד משק בית. מעבר לקניות וטיפול בענייני הבית, יש לכך משמעויות לגבי הזוגיות שלהם. יותר ויותר זוגות שחיים יחד מחליטים שלא למסד את הקשר באמצעות טקס וחתונה, אלא ממשיכים ומתגוררים יחד. כשיש אידיליה – הכל נפלא, אך מה קורה כשהבעיות מתחילות? אפשר למנוע חלק מהנושאים הבעייתיים בחיים המשותפים של זוג שבוחר שלא להתחתן, ולפנות אל עורך דין לענייני משפחה אשר יכול ליישב קונפליקטים ובעיקר – למנוע מהם לקרות על ידי ניסוח הסכם ממון ידועים בציבור.

מי חושש מהסכמים?

כשאנחנו מדברים על עורך דין לענייני משפחה, לרוב הקונוטציה היא שלילית או מורכבת, אבל זה ממש לא חייב להיות כך. עורך דין לענייני משפחה מיומן בפיתרון מצבים משפחתיים או זוגיים מורכבים. כאשר זוג בוחר לערוך למשל הסכם ממון ידועים בציבור, עורך הדין הוא זה שיכול לנסח הסכם כזה שיהיה גם הוגן וגם מחייב. אנשים חוששים לנסח ולחתום על הסכם ממון משום שהמחשבה הראשונה שעולה למוחם היא סיום הקשר. נכון, הסכם ממון ידועים בציבור או כל זוג אחר קובע כיצד יחולק הרכוש המשותף עם סיום הקשר. זוגות שנישאים או מחליטים לחיות חיים משותפים מבלי להתחתן לא חושבים על היום בו יפרדו. הנתונים בשטח מראים אחרת: אחוז המתגרשים נמצא בעליה.

איזה זוג אתם?

המורכבות של זוגיות מתגברת כאשר עולה השאלה האם להתחתן או לא להתחתן. יש מי שיבחרו להתחתן, אך לא דרך הרבנות ויהיו רשומים כידועים בציבור. לסטטוס זה יש משמעות רבה לאו דווקא בחיי היום יום אלא במצבים כמו פרידה או מוות. בעוד שלזוג שגר יחד תחת קורת גג אחת משמעויות רבות וחשובות, כאשר הזוג הזה מחליט לקשור את חייו בין אם באופן דתי או באמצעות הסכם והגדרה של ידועים בציבור – המשמעויות עשויות להיות אחרות ושונות.
במידה והחלטתם לחתום על הסכם ממון ידועים בציבור, מומלץ לפנות אל עורך דין לענייני משפחה לצורך ניסוח הסכם כזה. חשוב לדעת שיש מספר סוגי הסכמי ממון נפוצים.
הסכם טרום נישואין, כשמו כן הוא, נערך לפני פרק הנישואין של בני הזוג. עורך דין לענייני משפחה ינסח את ההסכם הזה, ולאחר אישורים נוספים יחשב הסכם זה כהסכם קביל בבית משפט. ניתן גם לערוך הסכם ממון לאחר שהזוג כבר נישא. הסיבה שבגללה זוגות עושים זאת היא ההבנה שיש להם רכוש או הון שנצבר מאז שנישאו והם מעוניינים לחלק אותו בצורה הוגנת במידה ויפרדו.
במידה ונערך הסכם ממון ידועים בציבור, במידה והזוג יחליט להיפרד, תהייה משמעות לרכוש המשותף שצברו ולהון שצבר כל אחד מהצדדים. זוגות שעושים זאת מעוניינים להבטיח את הונם ורכושם גם במצב קיצוני של פרידה. הסכם זה נערך אף הוא על ידי עו"ד לענייני משפחה.

 

 

 

גירושין