ייצוג חיילים מול בית דין צבאי

תוכן עניינים

ייצוג חיילים מול בית דין צבאי הוא העבודה העיקרית של עורך דין צבאי. עורך דין כזה מייצג חיילים המואשמים בעבירות מסוגים שונים, ומספק להם ייעוץ משפטי מקיף כמו גם ייצוג משפטי מקצועי – אם המשפט אכן מתקיים. מתי נדרשים ייעוץ וייצוג של עורך דין צבאי ומה הוא יכול לעשות בחלק מהמקרים – את כל התשובות תמצאו במאמר שלפניכם.

המקרים השונים בהם נשפטים חיילים

חיילים בשירות סדיר ובשירות מילואים יכולים לעמוד למשפט בגין האשמה בכל אחד מהמצבים הבאים:

  • עבירות סמים בצבא – עבירות סמים בצבא נתפסות אפילו כחמורות עוד יותר מעבירות סמים המתבצעות באזרחות, וזאת מהטעם לפיו חיילים בצבא אמורים להגן על המולדת, ואי אפשר להגן על המולדת תחת השפעת סמים – בין אם קלים ובוודאי שאם קשים. במקרים בהם יש חשד לכך שחייל השתמש בסמים, גם אם זו היתה הפעם הראשונה שנתפס וגם אם מדובר בשימוש בסמים קלים – מומלץ מאוד לאותו חייל להסתייע בשירותיו של עורך דין צבאי. עורך הדין יספק לחייל את כל המידע הנדרש על מצבו, יסביר לו אם ומה ניתן לעשות כדי להקל בעונשו, ואם יתקיים משפט בעניינו – יספק לו ייצוג משפטי מקצועי ככל שהוא רק יכול.
  • עבירות אלימות – חייל המואשם בעבירת אלימות יכול להיות צפוי לעונשים חמורים, עד כדי הרחקתו מהמסגרת הצבאית ולפעמים גם עד רישום פלילי. במצבים כאלה כדאי מאוד להיוועץ בעורך דין צבאי, אשר יספק לחייל את כל ההנחיות וימליץ לו מה כדאי שיגיד ואיך כדאי שיתנהג.
  • עבירות שוחד והונאה – עבירות אלה נתפסות כחמורות במיוחד גם במערכת הצבאית, ולכן למי שמואשם בהן כדאי להיות מיוצג על ידי עורך דין צבאי שזהו תחום התמחותו.  במקרים כאלה חשוב מאוד לעדכן את עורך הדין בדברים שקרו ולאמת את הגרסה ככל שרק אפשר, על מנת לקל את העונש הקל ביותר, אם הדיון יגיע אל בית המשפט.
  • שימוש בלתי הולם בנשק – עוד מקרה שהרבה חיילים מואשמים בגינו בביצוע עבירה צבאית הוא שימוש בלתי  הולם בנשק, שיכול להיות אפילו ניקוי הנשק מבלי להוציא את הכדורים. בכל מקרה כזה כדאי מאוד להסתייע בעורך דין צבאי, אשר ישמע את כל הפרטים ויספק לחייל את כל המידע על העבירה שביצע כמו גם המלצות להתנהגות עד המשפט.

עבירות נוספות שבגינן נזקקים חיילים בסדיר, בקבע ובמילואים לשירותיו של עורך דין צבאי הם מקרים בהם הם מואשמים בעבירות תעבורה, בעריקות, נפקדות והשתמטות וכמובן – בעבירות מין.

חשיבותו של עורך הדין הצבאי לייצוג חיילים

תרומתו של עורך הדין הצבאי לחייל המואשם היא קריטית, וכדאי מאוד להיעזר בו על מנת לסיים את ההליכים המשפטיים עם עונש כמה שפחות חמור, ואולי גם בלי עונש בכלל. בהצלחה.

עורך דין