התייעצות עם עורך דין בנושא צוואה

תוכן עניינים

פטירה של אדם קרוב או רחוק מערבת לצד הצער והאובדן גם לא מעט סוגיות משפטיות. חלק מהסוגיות עלולות להתגלות כמורכבות, בין אם בשל קונפליקטים משפחתיים או בעיות משפטיות שונות. תחום הצוואות הוא מורכב ודורש פעמים רבות את התערבותו של עורך דין צוואות כדי להסדיר עניינים משפטיים מורכבים. לעתים יש צורך לבצע ביטול צוואה או שקיימת בעיה כלשהי בנושא זה, ועל כן סיוע משפטי וליווי מקצועי של עורך דין יכול לסייע רבות.

אופן קיום הצוואה

כחלק מההליך המשפטי בטיפול בצוואה של נפטר, יש צורך בהוצאת צו קיום צוואה. זהו צו המוציא לפועל ומורה על קיומם של התכנים המפורטים בצוואה. את הבקשה לקבלת צו קיום צוואה יגישו היורשים אך גם כל מי שחפץ בכך. הבקשה לקיום צו זה תוגש לרשם לענייני ירושה בצירוף מסמכים רלונטיים. הגשת הבקשה יכולה להיעשות בסיוע של עורך דין צוואות. הגשת הבקשה מפורסמת ברשומות ובעיתונים על מנת לאפשר למי שחפץ בכך להתנגד לקיום הצוואה ואף להביא להליכים של ביטול צוואה. תהליך של ביטול צוואה יעשה כאשר יש חשד כי הצוואה זויפה. אם אדם מעוניין לבטל צוואה הוא צריך להגיש את הבקשה להתנגדות למתן צו קיום הצוואה אל משרד הרשם לענייני ירושה. הבקשה להתנגדות צריכה להיות מלווה בתצהיר אשר יהיה חתום על ידי עורך דין צוואות וזאת על מנת לבצע אימות של הפרטים המצויים בו.

במידה ומעוניינים לבטל את הצוואה

כאמור, לא בכל מקרה ניתן לפנות במטרה לבקש ביטול צוואה. קיימות סיבות שונות המאפשרות לבקש ביטול של צוואה. על מנת שצוואה תקבל תוקף משפטי היא צריכה להיכתב על ידי האדם כשהוא במצב כשיר לעריכה של צוואה. על הצוואה לשקף באופן מלא את רצונו של האדם. כאשר מתעורר חשד לעריכת הצוואה באופן שאינו תקין, ניתן להגיש התנגדות לצו קיום הצוואה. הדבר עלול להוביל למצב של ביטול צוואה. בטרם ניגשים לבצע את ההליך המשפטי הזה, כדאי להתייעץ עם עורך דין צוואות אשר יוכל לתת מידע נוסף ורלוונטי ולסייע לכם בהגשת הבקשה במידת הצורך. הליך של התנגדות לצו קיום צוואה לצורך ביטול צוואה הינו תהליך מורכב ולכן חשוב להגיע מוכנים עם אסטרטגיה אשר תיתן מענה רחב לגבי הטיעונים המשפטיים וההתנהלות הטכנית. עורך דין צוואות מנוסה ידע כיצד לגשת לעניין ומה חשוב להציג בבית המשפט.

התייעצות עם עורך דין מנוסה

בדומה לנושאים משפטיים אחרים, גם במקרה של ביטול צוואה אין תחליף להתייעצות עם עורך דין צוואות מיומן אשר ידע מה בדיוק לייעץ וכיצד לתקוף את הבעיה בצורה הטובה ביותר. התהליך המשפטי בנושא זה הוא מורכב, אך ניתן לפשט אותו במעט במידה ועושים שימוש בייעוץ משפטי מקצועי אשר יכול לסייע גם בהיבטים הטכניים של הגשת הבקשה.

צוואה