הכירו את נושא הצוואה ההדדית

תוכן עניינים

כדי שתכירו טוב יותר את הצוואה ההדדית ותדעו מה עתידה להוות עבורכם, שאלנו את רן רייכמן מספר שאלות ואלו התשובות שחזרנו איתן. את הצוואה ההדדית מנסחים שני בני הזוג גם יחד. הלכה למעשה הם רוקמים ביניהם חוזה בהסכמה משותפת אשר תסדיר את כל הנוגע לרכושם המשותף לאחר מותם. במסגרת צואה זו, ניתן להחליט החלטות משותפות ובבוא העת לאחר שאחד מבני הזוג הלך לעולמו, ניתן לחלק את הרכוש לבן הזוג הנותר, או לחילופין לצד שלישי, כיאה להסכם שנחתם מבעוד מועד. שימו לב כי כל ההסדרים בצוואה זו הם משותפים ומסתמכים על ההסדרים של השני. צוואה הדדית הוסדרה סופית והוגדרה בשנת 2005 בלבד.

מדוע נכון לערוך צוואה זו?

בבוא העת תדרשו גם אתם לערוך צוואה וזאת כדי להסדיר את רכושכם, בין אם הוא פרטי שלכם ובין אם אתם חולקים אותו עם בן או בת זוג. חשוב להבין כי צוואה באשר היא, עתידה למנוע מריבות, סכסוכים ואי הבנות בין יקיריכם, כך שככל שתקפידו לערוך צוואה מוקדם יותר, כך תוכלו להיות סמוכים ובטוחים כי מריבות על רכושכם לא יהיו. צוואה הדדית מומלץ לערוך בין בני זוג אשר צברו את כל רכושם יחדיו. "זוג אשר מרבית חייהם חלקו יחדיו, סביר שירצו לדאוג בראש ובראשונה לאינטרסים האחד של השני" אומר רן רייכמן. כדי לערוך צוואה זו, בני הזוג לא חייבים להיות נשואים כדת וכדין, אך הם בהחלט צרכים להימצא במערכת יחסים יציבה ומתמשכת.

צוואה זו נכון לערוך בעיקר ביחסים מורכבים יותר, דהיינו בין בני זוג שזהו פרק ב' בחייהם. אין ספק כי אחד הפחדים העיקריים של בני הזוג, הוא מה יקרה לאהובו או אהובתו לאחר לכתו. החשש העיקרי הוא שהילדים של אחד מבני הזוג ידרשו את הנכס בו מתגורר בן הזוג שנשאר בחיים, וישליכוהו בגיל מבוגר לחפש לעצמו קורת גג. מקרים כאלו עלולים להתרחש כאמור ובעיקר בזוגיות מורכבת כגון פרק ב' יחסים חד מיניים אך לא רק. במידה וקיימת צוואה בין בני הזוג, הרי שסיטואציה זו לא יכולה להתרחש ומי מבני הזוג שנישאר בחיים, יקבל לידיו את כל שהוסכם בצוואה עליה חתמו מבעוד מועד. שימו לב, כי צוואה עתידה למנוע מריבות וסכסוכים שסביר כי היו פורצים בלעדיה. כאשר קיימת צוואה, בין אם היא מוגדרת כהדדית ובין או היא לא מוגדרת כ-כזו, הרי שהמחשבה לקחת רכוש מבן הזוג הנותר לא צצה כלל.

צוואה