תהליך בקשת אזרחות פורטוגלית

תוכן עניינים

באם אתם צאצאים של מגורשי פורטוגל בוודאי תשמחו לקרוא את הידיעה הבאה: משנת 2015 פורטוגל מאפשרת לכם אזרחות פורטוגלית. כיוון שפורטוגל היא מדינה המשתייכת אל האיחוד האירופאי, אזרחות פורטוגלית היא אזרחות אירופאית לכל דבר. במאמר זה תוכלו להבין כיצד ניתן להוציא דרכון פורטוגלי ומה ההבדל בין הוצאת דרכון זה לבין הוצאתו של דרכון ספרדי.

 

מתחילים בהשגת אזרחות פורטוגלית

הצעד הראשון של הוצאת דרכון פורטוגלי או ספרדי או פורטגלי תמיד יהיה פנייה אל עורך דין המומחה בתחום הוצאת דרכון פורטוגלי למגורשי ספרד ודרכונים ספרדיים. מומחה זה יבדוק את הנתונים של אותו לקוח שמעוניין באזרחות, נתונים שיכללו את ארץ המוצא שלו, של הוריו ושל הסבא והסבתא שלו. נתונים נוספים אותם הוא ידרוש מהלקוח הם שמות המשפחה של כל אותם אנשים וכל מסמך שיש ברשותו של הלקוח שמוכיח שיש לו או לבני משפחתו כל קשר לפורטוגל או ספרד. בהתאם לכל אלו עורך הדין יאמר ללקוח האם הבקשה אכן עומדת בכל דרישות החוק והאם אכן יש טעם להמשיך בתהליך הוצאת דרכון ספרדי או פורטוגזי.

 

באם התשובה הינה חיובית, עורך הדין יגיש בשמו של הלקוח שלו בקשה לקהילה היהודית, בקשה שעיקרה הכרה במבקש הבקשה כצאצא ליהדות פורטוגל או ספרד. עורך הדין יספח לבקשה זו מסמכים רשמיים מישראל ומסמכים נוספים המורים על זיקתו של המבקש לפורטוגל וכן מסמכים שעיקרם עדות לכך שהלקוח הוא צאצא של מגורשי פורטוגל או ספרד. באם הקהילה היהודית אכן מכירה בלקוח כצאצא של מגורשי ספרד או פורטוגל, היא תנפיק לו תעודה רשמית על כך.

 

לאחר הנפקת התעודה עורך הדין יכין יחד עם הלקוח שלו את הבקשה הרשמית לאזרחות פורטוגלית. טופס הבקשה תמיד יהיה בשפה הפורטוגזית ויסופחו אליו סוגים שונים של מסמכים רשמיים עם חותמת אפוסטיל ומסמכים מתורגמים. השלב שלאחר מכן יהיה הגשת הבקשה בשגרירות של פורטוגל בישראל או בפורטוגל עצמה. יש לקחת בחשבון שההמתנה לבחינת הבקשה וקבלת תשובה סופית יכולים להימשך עד מספר חודשים. באם הממשלה תאשר את הבקשה ותכיר במבקש כאזרח פורטוגלי, ניתן יהיה להנפיק לו תעודת לידה ובהתאם להוציא את הדרכון הפורטוגלי.

 

לסיכום, הבירוקרטיה של הוצאת דרכון פורטוגלי למגורשי ספרד (הוצאת דרכון ספרדי לוקחת לעיתים תקופה ארוכה יותר ובירוקרטית הוצאת דרכון של מדינה זו סבוכה יותר), הינה מורכבת ואורכת כשנה. בכדי להבטיח לעצמכם תהליך יסודי ומהיר שיוביל לאישור הבקשה, יש לפנות אל משרד עורכי דין המומחה בתחום. בהצלחה!

פורטוגל