שירותים נוטריונים – על מה מדובר?

תוכן עניינים

נוטריון תמיד יהיה עורך דין. ההבדל בינו לבין עורך דין שאינו נקרא נוטריון הוא שהוא מוסמך לערוך כל מיני סוגי מסמכים משפטיים וכן לאמת ולאשר אותם בפני בית המשפט ובפני ארגונים ומוסדות שונים. המסמכים עליהם חותם נוטריון יכולים לשמש את הלקוח כראיה משפטית בארץ ובחו"ל.

חוק הנוטריונים ועוד

במדינת ישראל יש את חוק הנטוריונים שהתקבל עוד בשנת 1976. בהתאם לחוק זה חתימתו של נוטריון תיעשה על ידי חותמת מיוחדת שעשויה מחומר מתכת וכוללת את שמו של הנוטריון. במקרה והלקוח מזמין מספר מסמכים משפטיים שכוללים את חתימתו של הנוטריון, כל אותם מסמכים צריכים להיות קשורים יחדיו בסרט בצבע אדום. אותו סרט יהיה מחובר אל תו מיוחד בצבע אדום שבמרכזו שמו של הנוטריון. מבחינת החוק נוטריון חייב להיות אזרח של מדינת ישראל, עורך דין שעסק בתחום לפחות עשר שנים ורשום כחבר בלשכת עורכי הדין. בנוסף, הוא חייב להיות אדם ללא עבר של עבירות בעלות אות קלון.

נוטריון – הפעולות שבסמכותו

נוטריון יכול להציע שירות תרגום נוטריוני , אימות של חתימות על כל מיני מסמכים, אישור נכונות של העתקים מסוימים של מסמכים, אישור תצהירים. בנוסף, הוא יכול לספק אישור על כך שאדם מסוים חי, לאמת הסכמים מסוימים, כמו למשל הסכמי ממון, לערוך כל מיני מסמכים ועוד. נכון להיום רוב האנשים פונים אל נוטריון על מנת שיאשר העתקי מסמכי, כמו למשל תעודות בגרות, תעודות תואר, העתקים של תעודת זהות ומסמכים נוספים ואנשים רבים פונים אל נוטריונים למטרת ייפוי כח, עריכת צוואה ועוד.

תרגום אצל נוטריון

אחד מהשירותים הנדרשים על ידי אנשים רבים הוא שירות תרגום נוטריוני. יש מצבים רבים בהם אנשים מעוניינים להתחיל וללמוד באחת ממדינות חו"ל ולכן הם חייבים לתרגם את תעודות הלימודים ולדאוג שנוטריון יחתום עליהם. דבר זה תקף גם לגבי דרישה של מסמכים מסוימים לרשויות מסוימות (אם לצורך ויזה, דרכון, אזרחות של מדינה אחרת, לימודים וסיבות נוספות). ברוב המדינות בחוץ לארץ ניתן להגיש מסמכים רשמיים רק לאחר שהם תורגמו לשפה האנגלית (ו/או שפות נוספות) ונוטריון חתם עליהם. מסיבה זו אנשים רבים פונים אל משרדים שמספקים שירותי תרגום נוטריוני. חשוב לדעת שהתעריפים עבור תרגום שמלווה בחתימת נוטריון הם תעריפים אחידים וזאת בהתאם לפרסום באתר האינטרנט של משרד המשפטים של מדינת ישראל. בנוסף, פעמים נדרשים אנשים להוכיח שהתרגום הנוטריוני אכן נאמן למקור, דבר אותו ניתן לעשות גם כן במשרד המספק שירותים נוטריונים. בהצלחה.

חתימת נוטריון