עבירות תעבורה – למי פונים?

תוכן עניינים

רבים מאיתנו, בין אם במשים לבין אם לאו, מבצעים עבירות תעבורה. כאשר מתבצעת עבירה כזו והנהג נתפס, באמצעות מצלמה או על ידי שוטר, על הנהג לפנות לייעוץ ולנסות למזער את העונש במידה והוא אכן חפץ בכך. כמו כן, ישנן עבירות המחייבות ייצוג או ליווי בשל חומרת העבירה.

אין ספק כי על כל "עבריין" לשאת בתוצאות מעשיו אך בעזרת עורך דין לתעבורה מומחה ומקצועי, יוכל אולי להפחית את חובו או לפחות לטעון ולהסביר מה אירע ומדוע. בנקודה זו, חשוב לנו להדגיש, לעיתים מתבצעות עבירות תנועה אשר בוצעו בעת מקרה חירום או תחת לחץ, ועל עבירות אלו סביר ויקלו ואף יוותרו (בהתאם לחומרת העבירה כמובן ובמידה ולא נפגעו אחרים), למשל: כאשר אישה כורעת ללדת והמכונית בה נסעה בשוליים או כאשר יש במכונית פצוע, שחייב להגיע לבית חולים. בהתאם, ישנן עבירות אשר לא תהייה בהן הקלה ועונשן יכול להיות גם מאסר, בין היתר נהיגה ללא רישיון או בריחה מזירת תאונה (תאונת פגע וברח). גם במיוחד בעבירות מסוג זה, נמליץ לכם להסתייע בעורך דין.

מדוע מבצעים עבירות תנועה?

כולנו רוצים להאמין כי אין אדם המבצע עבירות במזיד אך לצערנו המציאות מלמדת אותנו אחרת. יחד עם זאת, פעמים רבות במהלך החיים, נקלע אדם למצב בו הוא נאלץ לבצע עבירה ולעיתים לא ידע כלל, שהוא אכן מבצע עבירה. עבור נהגים אלו, ישנה התמחות שלמה המדברת על עבירות תעבורה ועורכי דין רבים מתמחים בה. כאשר אדם מבצע עבירה – ובתנאי שאין נפגעים כמובן, עליו ליידע את המשטרה, חברת הביטוח שלו במידה ויש נזק לרכוש ולהמתין לקבלת הודעת הדו"ח, באם לא קיבל אותה בזירת התאונה. על מנת להצליח ולהפחית מגובה הקנס או מחומרת העבירה, יבקש אותו אדם להישפט או יפנה אל עורך דין וזה ינהל עבורו את התהליך. יש עבירות אשר התייצבות הנהג למשפט היא בגדר חובה וישנן עבירות אשר העורך דין יכול להופיע במקומו.

לסיכום, במידה ונקלעת למצב בו ביצעת עבירת תעבורה מומלץ לשכור את שירותיו של עורך דין לתעבורה מומחה, בעל ניסיון וותק בתחום. אם נתפסת כאשר אתה מבצע נהיגה ללא רישיון או שהיית מעורב בתאונה עם נפגעים, יש סיכוי כי רישיון הנהיגה שלך יילקח במקום אך גם במקרים אלו נמליץ על הסתייעות בעורך דין מומחה. זכור, עלייך כנהג מוטלות כל החובות אך במקרים רבים, יוכל עורך דין להפחית בעונש.

נהיגה