תביעות רשלנות רפואית – חשיבות הליווי של גורם מקצועי מתמחה בתחום

תוכן עניינים

כל תביעה של רשלנות רפואית מהווה מקרה אישי קשה שבו מישהו נפגע, כאשר מבחינה משפטית כל מקרה שכזה הוא עולם ומלואו ובעל מורכבות משפטית אמיתית מבחינת יכולת ההוכחה וקבלת הפיצוי ההולם. מדובר על תחום משפטי קשה ומורכב, הן מבחינת הקושי של המקרים בהם אדם נפגע עקב רשלנות הצוות הרפואי והן מהיבטים רבים אחרים. לכן חשוב מאוד לקבל ליווי משפטי מקצועי, עורך דין פלילי לרשלנות רפואית המתמחה בתחום ייחודי זה בעולם דיני הנזיקין. במאמר הבא נדגיש חשיבות זו ונספק הסבר שימושי לתביעות הרשלנות הרפואית.

חלק מדיני הנזיקין

ראשית כל, נבין את השייכות המשפטית של תביעות הרשלנות הרפואית. אלו מקרים משפטיים המשתייכים אל דיני נזיקין – מרכיב של המשפט האזרחי. תחום משפטי זה של נזיקין כולל מגוון מצבים של פגיעות לא רצוניות ודרישת פיצוי של הצד הנפגע הצד הפוגע או מצד שלישי רלוונטי. מקרים אלו כוללים פגיעות במהלך טיפולים והליכים רפואיים, תאונות למיניהן, תקיפות, תביעות לשון הרע, תביעות בגין מטרדים, תביעות על הפרת זכויות יוצרים וכן הלאה.

תביעות רשלנות במקרים רפואיים הן ככל הנראה המורכבות והמסובכות ביותר לניהול והוכחה בתוך דיני הנזיקין. כך שלא רק שיש צורך בליווי משפטי הדוק של עו"ד מתמחה בנזיקין אלא של גורם משפטי מנוסה ובעל התמחות פרטנית ברשלנות הרפואית.

הגדרת הרשלנות הרפואית

כמובן שלא כל מקרה של פגיעה בטיפול רפואי, אבחון לקוי וכיוצא באלו מהווים רשלנות רפואית – כמו כן כמובן שגם כאשר ישנה רשלנות אף צד לא התכוון במזיד ובכוונה תחילה לגרום לנזק או פגיעה במטופל/חולה. ההגדרה המשפטית של רשלנות זו היא שהופכת את המקרים הקשים הללו למורכבים כל כך להוכחה וניהול בבית המשפט ומחוצה לו: סטייה מרמת הזהירות הסבירה של גורם רפואי / טיפולי וכאשר סטייה זו גרמה לנזק למטופל, נזק שלא היה נגרם לולא הסטייה מאותה מידת זהירות.

זוהי הגדרה מאוד מסוימת ורלוונטית, על מנת להוכיח רשלנות אמיתית המזכה בפיצוי חשוב להבין את התחום לעומק, להיות בקיא בעולם הרפואי, בתקדימים משפטיים ובהתנהלות מול גורמי מקצוע כגון רופאים, בתי חולים, קופ"ח וכיוצא באלו.

תביעה שמהותה פיצוי כספי

דיני נזיקין עוסקים לרוב בפיצוי כספי עקב הפגיעה הרלוונטית, לאו דווקא או לא רק בביטול הנזק. כך גם לגבי תביעות רשלנות רפואית – המהות היא קבלת פיצוי כספי הולם, הנזקים עשויים להיות קשים ולא תמיד הפיכים מבחינת טיפול רפואי. על מנת לנצח בתביעות רשלנות אלו ולקבל פיצוי הולם, רק עו"ד המתמחה בתחום יכול בפועל לסייע בכך ולהגביר משמעותית את סיכויי ההצלחה במקרים קשים ומורכבים אלו.

רשלנות רפואית