כך תדעו למה לצפות מעורך הדין

תוכן עניינים

אם גם אתם רוכשים דירה, כדאי שתדעו לקראת מה אתם הולכים ובעיקר בכל הנוגע לעורך הדין שאת שרותיו תשכרו. על מנת שלא לגרום נזק לרוכש הדירה, על עורך הדין לבצע מספר פעולות בלעדיהן חל חשש ויש להתחיל לדאוג בנוגע לעסקה.

בראש ובראשונה יש להבחין בין שני סוגי הדירות אותן ניתן לרכוש, הראשונה היא דירה אותה מציע למכירה קבלן, דהיינו דירה חדשה לגמרי, בין אם היא לפני בנייה (מה שנקרא רכישה על הנייר) ובין אם היא בשלבי בנייה או בסיום בנייה. הסוג השני של רכישת דירות, היא דירה יד שניה, אותה רוכשים מאדם פרטי לרוב. במאמר זה נסרוק את פעולת עורכי הדין בשני המקרים.

רכישת דירה מקבלן

עורך דין מקרקעין אשר מלווה אדם במעמד רכישת דירה מקבלן, צריך בראש ובראשונה לבדוק את סך הסעיפים הקיימים בחוזה אותו מגיש הקבלן לרוכש. חוזים אותם מעניקים הקבלנים, הינם חוזים דרקוניים הכוללים עשרות עמודים ועל פי רוב קשה עד בלתי אפשרי לשנות בו סעיפים.

לאחר בחינת החוזה על בוריו, על עו"ד מקרקעין לבחון את הזכויות הקנייניות בקרקע ולוודא כי הן של הקבלן, כמו גם בחינת ההיבט התכנוני של הפרויקט. עוד חשוב מעל לכל ספק לבחון את התב"ע, את היתרי הבניה, לבדוק האם הקבלן יכול למכור את הדירה אותה אתם עתידים לרכוש, את המפרט הטכני של הדירה ועוד. גם אם שמו של הקבלן הולך לפניו, חשוב מאוד לבדוק את כל הנדרש וזאת כדי לא לשים את כספכם על קרן הצבי ולצערי רבים קרו דברים מעולם.

משום שקבלנים עורכים את החוזה עליו הרוכשים חותמים, יש לבחון מספר פרמטרים לעומק וביניהם, מועד מסירת המפתח ואבטחת התשלומים המוענקים להם בעבור הדירה. חשוב מאוד לבחון את האותיות הקטנות, משום שלא פעם מתחייבים הקבלנים לתאריך מסירה אותו הם מסייגים באותיות הקטנות.

רכישת דירה מיד שניה

פניתם אל עורך דין מקרקעין בבקשה שילווה אתכם בתהליך רכישת דירה מיד שניה? ישנם מספר נקודות שעל עו"ד מקרקעין לבצע בטרם אתם חותמים על החוזה וביניהם : בחינת זכויותיו של המוכר בלשכת רישום המקרקעין וזאת כדי שתהיו בטוחים כי הוא אכן בעליו של הדירה אותה אתם עתידים לרכוש וכי הוא רשום בטאבו תחת בעליו של הדירה המדוברת. חשוב מאוד לבדוק שעבודים ברשם המשכנתאות, לבחון את הזכויות במנהל מקרקעי ישראל ואף ברשות התכנון, וזאת כדי לבדוק כי הדירה נבנתה בהתאם להיתר ולא קיימות בה חריגות או צווי הריסה.

דירה