הסכמי ממון בקרב זוגות ידועים בציבור

תוכן עניינים

ידועים בציבור הינה הגדרה כללית לכל אותם זוגות הבוחרים לקיים בינם לבין עצמם מערכת יחסים משותפת ו/או מערכת משפחתית משותפת שאינה מתקיימת במסגרת נישואין זה לזאת. על פי החוק המונהג בישראל, זוגות המוגדרים כידועים בציבור, זכאים לכל אותם זכויות להן זכאים כל זוג נשוי בישראל, וזאת במידה והם מקיימם יחסי אישות כבעל ואישה ובמידה והם מנהלים משק בית משותף.

מה קורה כאשר בני הזוג הידועים בציבור עומדים בפני פקיעת הקשר?

זוג ידוע בציבור העומד בפני פקיעת הקשר הזוגי, נאלץ להתמודד עם מספר סוגיות משפטיות בכל הנוגע להסדר איזון המשאבים ביניהם ולכן הפתרון המשפטי המומלץ לכל זוג ידוע בציבור באשר הוא, הינו לעורך הסכם ממון המותאם לאופי יחסיו. הסכם זה נערך על ידי עורך דין גירושין המתמחה בדיני המשפחה, יחסי ממון ודיני חוזים, והוא מיועד למטרות הגדרת האמצעים והנכסים הכלכליים המשותפים לבני הזוג ולצרכי קביעת החלוקה של נכסיהם המשותפים במקרים בהם הם יחליטו על פרידה ו/או במקרים בהם אחד/אחת מבני הזוג נפטר.

עריכת ההסכם מאפשרת לבני הזוג הידוע בציבור לנהל את יחסיו מתוך ידיעה ברורה שבמידה והם יחליטו להפקיע את הקשר באחד מן הימים, הם לא יידרשו להתדיינות משפטית בכל הנוגע לחלוקת רכושם המשותף. כמו כן, העמדת הסכמי ממון בקרב זוגות ידועים בציבור הינה פעולה שעצם קיומה נועדה לצרכי הסדרת מעמדם החוקי ולצורך מימוש זכויותיהם כגון: זכויות סוציאליות, מוניציפאליות וכדומה. הסכמי הממון הנערכים בין בני זוג ידוע בציבור, אינם נדרשים לאישורו של בית המשפט, כאשר חתימת שני הצדדים על גבי ההסכם מהווה את התנאי לצורך החלתו. יחד עם זאת, ההסכם יקבל תקפות משפטית רק במידה והקשר בין בני הזוג הסתיים עקב החלטה על פרידה ו/או עקב פטירה של אחד מבני הזוג.

עריכת הסכם ממון בקרב זוגות ידועים בציבור, הינה פעולה משפטית אותה מומלץ לקיים אך ורק באמצעות עורך דין המתמחה בדיני משפחה, דיני הממון ודיני חוזים. ברוב המקרים, מומלץ לפנות לשירותיו של עורך דין גירושין המתמחה בכל ההיבטים המשפטיים הנלווים להליך פירוד בין בני זוג, וכפועל יוצא מכך, ליהנות משירות משפטי מקצועי הכולל בתוכו את כל ההיבטים המשפטיים להם יידרשו בני הזוג הידוע בציבור במידה וגם יחליטו על פרידה. היתרונות המשפטיים הנלווים להסכם בשילוב הגדרת מעמדם באמצעות ההסכם, מהווים ערך מוסף להסכמי ממון הנערכים על ידי זוגות ידועים בציבור.

הסכם ממון