דגשים לבחירת חברת תמלול

תוכן עניינים

סביר להניח שרובנו נתקלים מדי פעם בצורך לתמלל, כלומר להעביר לכתב את הנאמר בהקלטה זו או אחרת. בין אם כחלק משגרת הלימודים האקדמית, לצורך העברה לכתב של הקלטת תזכורת קולית שביצענו, לצרכים משפטיים ועוד. צורך זה הוביל לכך שישנן חברות רבות, כמו גם פרילנסרים המציעים שירותי אלו. אך בניגוד לסברה, דרושה יותר מיכולת הקלדה מהירה על מנת לתמלל באופן מדויק ומקצועי. במאמר זה נבחן את הדגשים העיקריים שיסייעו לכם לבחור חברת תמלול איכותית שתענה על צורכיכם באופן האופטימלי.

תוצר מוקפד ואיכותי

כאמור, לא כל מי שיכול להעביר את הנאמר בהקלטה לכתב הוא מתמלל. חברה מקצועית מעסיקה מתמללים הבקיאים בחוקי הדקדוק, הניקוד והפיסוק, ובעלי נסיון בפענוח הטון והאינטונציה של הדוברים (דברים הנאמרים בכעס, ציניות, לחש וכו'). חברות המעסיקות מתמללים מנוסים ומקצועיים מסוג זה מפיקים תמלולים בהם הנאמר מועבר אל הכתב באופן מובן, קריא ושוטף.

שירותים נלווים

ישנם מגוון שירותים נלווים, המעלים את איכות התוצר הסופי. בבואכם לחפש חברת תמלול מומלץ לוודא כי היא מעניקה את השירותים הללו, במידה ותזדקקו להם. בין השירותים החשובים שעל חברות איכותיות להציע הוא שירות הקלטת דיונים וישיבות (ישיבות דירקטוריון, דיונים בבתי משפט וכו'). במסגרת שירות זה החברה תספק ציוד הקלטה איכותי לצורך הקלטת הדיון או הישיבה, ומהקלטות איכותיות אלו ניתן יהיה להפיק תמלול מקצועי במסגרתו תהיה אפשרות להבחין בנקל בין הדוברים השונים, ולא יהיו מילים או משפטים ש"ייבלעו". שירות חשוב נוסף הוא האופציה להיעזר בשירותיה של מעבדת קול, לצרכי סינון רעשי רקע מיותרים מההקלטה, לזהות ולהשוות קולות באופן ודאי, לבדוק את אותנטיות ההקלטה וכך לוודא שלא נערכה ועוד.

סוגי תמלול מגוונים

כאמור, ישנם מגוון מצבים בהם נדרשים שירותים אלו, וחברה מקצועית תעניק מענה הולם לצרכים הספציפיים של כל אחד מהם. בשירות תמלול הקלטות של דיונים מרובי משתתפים, כגון ישיבות דירקטוריון, ישנה חשיבות ליכולת לזהות, להבחין ולהפריד בין הדוברים השונים, על מנת שהתוצר הסופי יהווה שיקוף נהיר וברור של הלך הרוח בישיבה. בתמלול לצרכים משפטיים ישנם מספר דגשים חשובים, ראשית על התוצר להיות מדויק ונאמן לחלוטין למקור, שגיאה, ולו הקלה ביותר, עשויה לגרום לפסילתו כראיה בבית המשפט. שנית על ההקלטה לעבור בדיקת אותנטיות על מנת לוודא שלא נערכה, ובכך לעשותה ראויה לשמש כעדות. בנוסף, ישנה הקפדה קריטית על דיוק במונחים, ביטויים, תאריכים, מיקומים ושעות. תמלול הקלטות של חומרי חקירות מהווה אתגר ייחודי, היות שבמקרים רבים ההקלטות בוצעו באופן לא מקצועי על ידי אנשים פרטיים או חוקרים פרטיים, ועל אף החשיבות הגבוהה שיש לדברים הנאמרים, נדרש פעמים רבות ציוד מקצועי ונסיון רב על מנת לפענח את הנאמר מבעד לרעשי הרקע, ווליום נמוך של הדוברים ועוד.

תמלול