תמלול לבית משפט – האם אני יכול לתמלל?

תוכן עניינים

כאשר אדם מגיע לפתחו של בית משפט, עליו לעמוד ולציית לתקנות ולחוקי מדינת ישראל. אין ספק שלא כל התקנות והחוקים, הגיוניים או כאלו שיתקבלו על הדעת של כל אחת ואחד מאתנו, אך אם בחרת להיכנס בדלתות בית המשפט, אין לך ברירה אלא לשחק על פי חוקי המגרש. אחד מחוקים אלו נוגע ועוסק בתמלולים עבור בית המשפט. תמלולים עבור בית המשפט הם תמלולים החייבים לעמוד במספר חוקים. על כך ועוד במאמר הבא לפניכם, הבה נתחיל.

מהו תמלול לבית משפט?

תמלול עבור בית המשפט הוא בעצם לקיחת סאונד או שמע שהוקלט והפיכתו לטקסט כתוב בצורה מאוד ברורה ובעימוד מסויים. כאשר תובע או נתבע, רוצים להציג לבית המשפט כראייה, הקלטה של שיחה או פגישה שהתקיימה ויכולה לעזור לקייס (לתיק) שלהם, עליהם להגיש זאת באופן שבית המשפט דורש ומבקש. תמלול הקלטות לבית משפט מחייב את המגיש להגיש: תמלול הקלטה – תמלול מקור, תצהיר החתום בחתימה וחותמת ואת דיסק השמע עצמו שתומלל. את התמלול יש להגיש בשלושה העתקים על פי הסדר הבא: עותק ראשון יהיה עבור בית המשפט, עותק שני יהיה עבור המייצג הנגדי והעותק השלישי יהיה עבור המגיש עצמו. כל עמוד תמלול צריך להיות בן 28 שורות ולהיות ממוספר. בעזרת המספור הזה, יוכל עורך הדין (כל עורך דין משני הצדדים) או השופט עצמו, להפנות שאלות ולהסב את תשומת הלב ישירות לשורה המדוברת. על מגיש התמלול וזה שהקליט, להראות ו "להוכיח" כי הוא ידע מה הוא עושה וכי לא חיבל בהקלטה בכוונה תחילה.

לסיכום, כאשר מגישים לבית המשפט תמלול יש לעמוד בכל החוקים והדרישות להגשה נכונה של התמלול. תמלול הקלטות לבית משפט הוא אינו תמלול אשר אדם מן השורה יכול לעשות ובטח שלא אחד הצדדים (אלא אם השופט אישר זאת). על התמלול להיות מדוייק מאוד ולהבחין בין הקולות המדברים. תמלול לא מקצועי עלול להיפסל ואף לפגוע במגיש התמלול, כך עלול להיות מצב בו ישנה הקלטה המזכה לחלוטין נתבע או מרשיעה נתבע באופן, שאינו משתמע לשתי פנים, אך מכיוון שהתמלול הוגש שלא כראוי, ההקלטה תפסל. זכרו, בבית המשפט אין מקום לטעויות או להטעיות, הקפידו לבחור חברה מקצועית, שתבצע עבורכם את התמלול וכך תהיו שקטים כי אתם עומדים להגיש תמלול שיעמוד בכל החוקים, יעזור לתיק שלכם ולא יפסל על ידי בית המשפט.