תביעות תאונות עבודה בגובה

תוכן עניינים

תאונות רבות בישראל מתרחשות כתוצאה מנפילה מגובה. במקרים של תאונת עבודה בגובה יש אפשרות לפנות אל עורך דין שמומחה בתחום זה ולהגיש בעזרתו תביעה נגד המעסיק וכן תביעה נגד ביטוח לאומי. עורך הדין יוכל לספק ייעוץ ראשוני, להנחות את הנפגע לגבי אותם מסמכים שחשוב להמציא, לבצע הערכה של סיכויי התביעה שלו על מנת שיוכל להחליט האם להתחיל בתהליך התביעה ולייצג אותו בכל שלבי התביעה.

תאונות עבודה בגובה – חשוב לדעת

חשוב לדעת מהי ההגדרה של תאונת עבודה בגובה, מה גורמי הסיכון לתאונה מסוג זה, כיצד ניתן למנוע תאונה זו ומה ניתן לעשות באם מתרחשת תאונה מסוג זה. תאונת עבודה שמתרחשת בגובה היא תאונה כתוצאה מנפילה לעומק של שני מטרים ויותר במהלך ביצוע העבודה. חלק מעבודות הגובה המוכרות לרוב האנשים הם ניקוי חלונות בסנפלינג, איטום מבנים, עבודות מיגון, כל מיני סוגי עבודות בניין ושיפוץ ועוד. נכון להיום כל מעסיק שמעוניין שהעובד שלו יבצע עבודה בגובה חייב להקפיד על הכשרה מתאימה, קבלת אישור הדרכת עובד לביצוע עבודות בגובה, קניית ציוד לעבודה בגובה שמתאים לסוג העבודה ושימוש במיגון מתאים. אי הקפדה על כל אלו יכולה להוביל לתאונת עבודה.

כיוון שמספר התאונות בגובה כה גדול בשנים האחרונות ניתן להסיק שאין אכיפה מספקת של כל תקנות הבטיחות בעבודה בגובה הנדרשות על ידי משרד התמ"ת. מומחים רבים בתחום טוענים שההדרכות אינן מקיפות מספיק, שאותו ציוד לעבודה בגובה בו משתמש המעסיק אינו תקין, שלא כל מקומות העבודה קובעים נקודות עיגון שמשמשות לבלימת נפילה של עובדים מהגובה ועוד. אי האכיפה ואי מילוי הוראות הבטיחות מובילות פעמים רבות לפגיעה בעובד. יש מצבים רבים בהם עובד מחליק או נופל משום מזג אוויר קיצוני, משום שימוש בציוד ישן שאינו תקין ומשום שהוא אינו נוקט בכל אמצעי הבטיחות הנדרשים.

מדי תקופה מפרסם משרד התמ"ת  תקנות שעיקרן להתמודד עם גורמי הסיכון של עובדה בגובה. חלק מהדרישות של עבודה בגובה הן שהעובד יהיה מעל לגיל 18,  איסור על מצב שבו האדם יעבוד לבד, איסור על עבודה בגובה באם הבריאות אינה תקינה, ציוד לעבודה בגובה שעבר בדיקה ונמצא תקין, חובת שימוש בכובע מגן, נעלי בטיחות ועוד.

באם הייתם מעורבים בתאונת עבודה בגובה משום ציוד לעבודה בגובה שאינו תקין, עבודה לבד או כל פעולה אחרת שאינה בהתאם לתקנות ונגרמה לכם פגיעה גופנית קרוב לוודאי שתהיו זכאים לפיצויים על הנזק שנגרם לכם. בכדי לקבל את הפיצויים בסכום הראוי ניתן לפנות אל עורך דין שמומחה בתחום תאונות עבודה בגובה שיעזור לכם לקבל את כל מה שמגיע לכם.

אתר בנייה