שירותי עורך דין נזקי גוף

תוכן עניינים

עורך דין נזקי גוף מתמחה במגוון רחב של שירותים. אפשר להתייעץ איתו לפני הגשת תביעה למוסד לביטוח לאומי או לחברת ביטוח פרטית, לברר לגבי סעיפים רלוונטיים בחוק ולקבל הדרכה למילוי טפסים או מסמכים. אלו השירותים העיקריים הניתנים על ידי עורך הדין:

א. רשלנות רפואית – עורך דין נזקי גוף מוסמך לטפל בתביעות רשלנות רפואית. התביעות מתאפיינות במקרים שבהם ניתן שירות רפואי תוך סטייה מרמת הזהירות הסבירה. יחד עם זאת, על מנת להגיש את התביעה נדרש עורך הדין להוכיח גם קשר סיבתי בין התנהגות המזיק לבין הנזק שנגרם לניזוק.

ב. מחלות מקצוע – כל מחלה שהקשר בינה לבין סוג העיסוק של הלוקה בה ברור לעניין מאפשרת הגשת תביעה. תביעות מן הסוג זה מוגשות נגד המוסד לביטוח לאומי או חברות ביטוח פרטיות, בהתאם לתנאי הפוליסה של המבוטח.

ג. לשון הרע והוצאת דיבה – רבים נעזרים בשירותי עורך דין מומחה כדי להגיש תביעות בגין לשון הרע והוצאת דיבה. הוצאת דיבה יכולה להיות פרסום בכתב, בעל פה וכדומה והיא מתאפיינת בפגיעה בגנותו של אדם. מבחינת החוק, לשון הרע היא עבירה שמתאפיינת בדברי רכילות.

ד. אובדן כושר עבודה – עוד שירות חשוב שניתן על ידי עורך דין נזקי גוף רלוונטי למקרים של אובדן כושר עבודה. אלו מקרים בהם הניזוק מאבד את היכולת לעבוד באופן מלא או חלקי, בעיקר כתוצאה מתאונה או מחלה. אובדן כושר עבודה מאפשר קבלת פיצוי מהמוסד לביטוח לאומי אך הוא מחייב הגשת תביעה מסודרת.

איך בוחרים עורך דין נזקי גוף?

בחירת עורך דין היא נושא מורכב מכפי שנהוג לחשוב. ראשית, לא לכל עורכי הדין יש את הרקע והניסיון הנדרשים. חלק מעורכי הדין מתמחים ברשלנות רפואית בלבד, חלק במחלות מקצוע ואובדן כושר עבודה וחלק בתביעות שמוגשות נגד חברות ביטוח פרטיות ולא נגד המוסד לביטוח לאומי.

שנית, רצוי לאסוף המלצות על עורכי דין ולתת עדיפות למשרד עם ניסיון. הלקוח צריך לבדוק מראש את תחומי ההתמחות של עורך הדין וכך לחסוך זמן וכסף.

עורך דין