שירותי נוטריון בישראל: מה הם כוללים?

תוכן עניינים

נוטריון הוא עורך דין שעסק בתחום בישראל לפחות עשר שנים, או עורך דין שעלה לישראל מחו"ל ובידיו הוכחה על עבודה בתחום מעל עשר שנים, שעובר מבחן של לשכת עורכי הדין הישראלי ומשרד המשפטים. בסוף שנת 2016 נכנסה מתכונת חדשה להוצאת הרישיון והיא השתלמות מתאימה. בנוסף הוחלט לבחור מבקרי נוטריונים. זאת אומרת שבספר הנוטריונים הישראליים אפשר למצוא מי נוטריון בעל רישיון לעסוק בתחום ומי לא קיבל רישיון. וועדת המבקרים הוסמכה לטפל בתלונות הציבור על נוטריון שלא עמד בתנאים.

נוטריון מאשר חתימות של אנשים שחותמים על תצהירים, לאחר זיהויים, על מסמכים לבית המשפט, מאמת מסמכים שתורגמו. עורך הסכמי ממון בין בני זוג החפצים בכך עוד בטרם נישאו על מנת למנוע חילוקי דעות ומריבות מאוחר יותר במידה ויתגלעו. הוא עורך צוואות ובכלל מאשר את אמיתות מסמכים שמוגשים לו סמכויות הנוטריון

לחתימה.

מסמכים שמוגשים לבית המשפט ולמוסדות החוק בארץ עם אישור של נוטריון מהווים ראייה חוקית ובדרך כלל בית המשפט מכיר בהם ופוטר את הצדדים מהצורך להזמין עדים הקשורים לתיק הנידון.

מסמכים מתורגמים

מאז הקמת המדינה מתקיים מפעל עליית עולים מארצות שונות בעולם לישראל. רבים מהם בעלי מקצועות נדרשים והמסמכים המעידים על לימודי המקצוע, המלצות ממקומות עבודה והתמחויות, כתובים בשפת האם של ארץ המוצא.

על מנת להציגם למשרדים השונים בישראל על המועמד להגישם מתורגמים לעברית. כדי לתת להם תוקף רשמי המועמד צריך להציגם לאחר שקיבלו אישור של נוטריון ששולט בשפת המוצא ובעברית ברמה גבוהה. אישור של הנוטריון מהווה אסמכתא למוסד שהמסמכים יוגשו.

נוטריון