רשלנות רפואית בתל אביב

תוכן עניינים

מהי רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית הינה כל מקרה בו למטופל נגרם נזק כתוצאה מטעות שנעשתה במהלך טיפול רפואי. כמובן שלא כל טעות שעושה הצוות הרפואי נחשבת כרשלנות רפואית- המושג מתייחס אך ורק לטעויות בלתי סבירות, שהתרחשו עקב מצב של חוסר תשומת לב אותו ניתן היה למנוע. לצערנו הרב, נזקי רשלנות רפואית בתל אביב עלולים לקרות בתדירות גבוהה יחסית, ובמהלך השנים האחרונות חלה עלייה במקרי הרשלנות הרפואית בישראל.                                   

תביעות רשלנות רפואית תל אביב

עם העלייה במספר המקרים והחשיפה התקשורתית הרבה של מקרי הרשלנות הרפואית, הגישה כלפי תביעות בנוגע לנושא השתנתה. בעבר, הדעה המקובלת הייתה שתביעות בגין טעויות שביצעו רופאים עלולות לפגוע בתהליך התקין של הטיפול, לגרום לרופאים לחשש מביצוע טיפולים חיוניים ולמעשה לגרום ליותר נזק מאשר תועלת. אך המציאות הראתה אחרת- כיום תביעות רשלנות רפואית תל אביב הינן נפוצות מאוד, ולא נמצא שהדבר הזיק לביצועי הרופאים באיזור או לרמת מערכת הבריאות באופן כללי.

במידה ונפגעתם כתוצאה מרשלנות רפואית, עליכם לקחת בחשבון מספר גורמים. ראשית כל, יש לבדוק אם העילה מספקת, ואם המקרה שלכם אכן נחשב לרשלנות רפואית לפי הגדרתה המשפטית. קיימים מספר קריטריונים על פיהם ניתן לבחון כל מקרה- הראשון הוא, כמובן, הנזק שנגרם, בין אם הוא נפשי, פיזי או כלכלי. הקריטריון השני הוא הגדרת הטעות שנעשתה כ"רשלנות"- דהיינו, טעות שניתן היה למנוע לו הצוות הרפואי היה מרוכז ומקצועי דיו. בנוסף לכך, יש להוכיח קשר סיבתי מובהק בין הרשלנות לבין הנזק שנגרם.

ברוב המקרים, חשוב לצרף לכתב התביעה בנושא רשלנות רפואית גם חוות דעת של רופא מומחה, אשר יסביר את המקרה מנקודת מבט מקצועית. החריג מכלל זה, הוא במקרה בו הגוף הרפואי הנתבע לא ערך תיעוד מסודר של ההליך הרפואי שבוצע- אז, חובת ההוכחה מוטלת דווקא עליו, שכן הוא זה שגרם למחסור בראיות.

פיצויים מתביעות רשלנות רפואית תל אביב

מובן מאליו שלא בכל מקרה יתקבל פיצוי כתוצאה מן התביעה, אך ברבים מן המקרים- בעיקר כאשר עובדים עם עורך דין מקצועי ומנוסה בתחום, וכאשר יש תשתית ראייתית מספקת- ניתן לקבל את הפיצוי הנדרש.

בדרך כלל, הפיצוי הנפסק על ידי בית המשפט מטרתו לתקן ככל האפשר את הנזק שנגרם כתוצאה מן הרשלנות, ולהשיב את המצב לקדמותו. חישוב הפיצוי נערך באמצעות סיכום ההוצאות הרפואיות והוצאות הניידות וכן הפסדי ההשתכרות (על פי תלושי המשכורת). כמו כן, ישנה תוספת פיצוי על סבל, כאב ועוגמת נפש שנגרמו.

עורך דין