רשלנות רפואית בלידה

תוכן עניינים

כל אישה שמגיעה לבית החולים לצורך לידה מקווה לפגוש בצוות סבלני ואחראי ככל האפשר. כאלו שיודעים כי מדובר כאן בבן אדם ולא בעוד פציינטית…. ככלות הכול מדובר כאן על החיים שלה ושל העובר שלה! והיא תלויה בחסדי הרופאים ובסבלנותם של המיילדות. אבל למרבה הצער מתרחשים מעת לעת מקרים שונים הגורמים לנזקים חמורים. פעמים הניזוק הוא העובר ולעיתים האם היא זו שניזוקה. יש מקרים בהם הנזק הוא חמור ובלתי הפיך, ובמקרים אחרים הנזק אמנם בר תיקון – אך גורם לעגמת נפש רבה. כאשר נפגשים במקרה כזה בו הטיפול שניתן בבית החולים לא ענה על הדרישות כראוי, ונגרם נזק או תסבוכת רפואית בגין הטיפול הלקוי, תפנה האישה לבית משפט לצורך הגשת תביעה. תביעה של הגורם הרפואי עשויה להוביל לקבלת פיצויים בהתאם לנזק שנגרם. בכך תקבל האישה פיצוי על עגמת הנפש ועל הנזק שנגרמו לה במהלך הלידה.

מבחן הרופא הסביר

כאשר אישה מגישה תביעה בגין רשלנות רפואית בלידה, ייבחן המצב לאשורו והרופא או מגיש הטיפול ייבחן על פי אמת המידה של הרופא הסביר. כלומר, האם כל רופא אחר היה פועל בצורה אחרת? האם אכן פעלו במקרה המדובר בצורה בלתי נכונה, האם נבחרו סוגי טיפול לא מתאימים? האם כל רופא אחר היה פועל אחרת? במקרה שאכן יתברר כי רופא סביר היה  פועל באופן אחר, הרי יש כאן עילה לתביעה. אך אם הנזק שחל אינו תלוי בבחירתו של הרופא ובצורת הטיפול, הרי הנזק אינו נגרם כתוצאה מכך. ואין עילה לתביעה. העניין נתון לבדיקתו של עורך הדין.

עורך דין לתביעות רפואיות

בשביל להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית בלידה, חשוב לפנות אל עורך דין בעל התמחות בתחום רשלנות רפואית בלידה, ובכלל בתחום רשלנות רפואית. כיוון שבשביל לקבל ייצוג מקצועי ויעיל, חשוב כי הוא יתבצע על ידי עורך דין בעל התמחות ספציפית בתחום הנדרש. כך מסתבר כי יהיו לעורך הדין את הידע הנדרש ואת המיומנות הנצרכת לצורך ייצוג מוצלח. כך שבסופו של דבר תיהנה האישה מפיצוי הולם בגין הנזק שנגרם לה במהלך הלידה בשל רשלנות רפואית.

אישה בהיריון