עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית

תוכן עניינים

כשאנחנו מקבלים טיפול רפואי, אף אחד מאתנו לא רוצה ליפול קורבן לרשלנות

טיפול רפואי איכותי ואמין הוא אחד מאבני היסוד של החברה שלנו. הרופא שלנו, כאשר אנחנו פונים אליו, צריך לתת לנו את הטיפול האיכותי ביותר שהוא יכול לתת, ואנחנו יוצאים מנקודת הנחה שזה אכן המצב – אך החיים מלמדים אותנו, לעתים, כי גם רופאים טועים, וכאשר הטעות הזאת מתבצעת באחריות רופא שהיה יכול למנוע אותה, והדבר גורם לנו לנזק – הרי שמדובר במצב של רשלנות רפואית. מצב זה הוא מצב שאף אחד מאתנו לא מאחל לעצמו, אבל אנחנו צריכים לדעת בדיוק מהי רשלנות רפואית וכיצד אנחנו צריכים להגיב למצב שכזה.

עילות להגשת תביעת רשלנות רפואית, והמשמעות של כל אחד מהן

  • רשלנות בטיפול שגרתי – רשלנות רפואית במהלך טיפולים שגרתיים יכולה להיגרם מטעויות שונות ומגוונות של הרופא – מתן תרופות לא נכונות, מתן תרופות במינון לא נכון, חוסר זיהוי של בעיה או מחלה למרות מידע שמעיד על כך, בדיקה שמתבצעת באופן רשלני והדבר גורם לנזק, ועוד אפשרויות רבות. מצבים שכאלה הם במידת מה המצבים היום יומיים שהכי קשה לאתר – אבל אתם צריכים להבין האם הרופא שבדק אתכם או שניתח את הבדיקות שלכם אכן ביצע רשלנות רפואית בניתוח או בבדיקה – וכך לדעת האם יש לכם קייס.
  • רשלנות בניתוח – רשלנות רפואית בניתוח היא מצב שאנחנו יכולים להבין את המשמעויות שלו היטב. ניתוח הוא פרוצדורה מסובכת, שמתבצעת לכל הפחות בהרדמה חלקית, וכל חוסר דיוק בו – החל מההרדמה ודרך כל חתך וכל תנועה בגוף שלנו – יכול לגרום לנזק בל יתואר לגוף שלנו. במידה והנזק שנגרם לנו הוא נזק שהיה ניתן למנוע, ושהדבר נבע מחוסר מקצועיות ומטעות בסיסית של הרופא – הרי שמדובר במצבים של רשלנות רפואית. חשוב להבין כי במצבים שכאלה, בהחלט יתכן שתהיינה מערכות הגנה לא מבוטלות על המנתח.

אם נפלתם קורבן לרשלנות, אתם צריכים לדעת לעמוד על הזכויות שלכם

אם נפלתם קורבן לרשלנות רפואית בניתוח, בטיפול שגרתי או בכל פרוצדורה רפואית אחרת – אתם צריכים לדעת כיצד להבין. אנשי המקצוע הרלוונטיים עבורכם במצב שכזה הם עורכי דין המתמחים ברשלנות רפואית ובנזקי גוף, שיסייעו לכם לקבל את שמגיע לכם.

עורך דין