סירוב לבדיקת שכרות

תוכן עניינים

מה הכי חשוב לדעת על אודות סירוב לבדיקת שכרות? שהסירוב לא פותר את הבעיה אלא יוצר ואף מחריף אותה. שסירוב מתפרש כהודאה בשתייה.

בדיקת ינשוף היא בדיקה רווחת לבדיקת מידת האלכוהול בדם. היא נותן אינדיקציה מהירה לגבי רמת האלכוהול בדם הנהג וממילא האם היא גבוה מרף המינימום הנדרש להגדרת אדם כנוהג בשכרות ולהאשמתו בעבירה זו.

בידי שוטר מדרגת רב פקד הסמכת לעצור כל נהג ולחייב אותו לעבור בדיקת נשיפה (ינשוף). עצירת נהגים לבדיקה יכולה להיעשות באופן אקראי גם כאשר על פניה לא נראית כל סיבה כי הנהג שייבדק נוהג בשכרות.

חשוב לציין, כי גם אם נהג יודע ומשוכנע כי הוא לא שתה כלל, וכי אין כל סיבה לחשש מתוצאותיה של הבדיקה, עלול סירובו לבצעה לקלוע אותו למצב שבו יהיה עליו לשאת בתוצאות סירובו ולשלם את מחירו. זו תמצית ההסבר שעל השוטר להסביר לנהג שהוא עוצר לבדיקה. באופן תמוה ואף מקומם סירוב לבדיקת אלכוהול כמוהו כראיה לנהיגה בשכרות ויש בו כדי לחזק את טיעוניה של התביעה בבית המשפט.

השלכות הסירוב

חומרת העונש המושת על נהגים בשכרות מחייבת את החשודים בה בכלל ואת הנאשמים בה בפרט להתייעץ עם עורך דין תעבורה. פסילת רישיון נהיגה למשך שנתיים לכל הפחות היא ודי עונש חמור מאין כמוהו, ודאי על מי שהרכב משמש אותם לצורכי פרנסה.

גם אם שתיתם לשכרה ואין לכם ספק כי בדיקת הינשוף תוכיח זאת- אין סיבה לסירוב, גם אם יש מבחינתכם הצדקה הנובעת מחשש שתיתפסו בקלקלתכם, וזאת, כאמור, בשל ההשלכות הקשות הנובעות ממנה. היות שנהיגה בשכרות (קל וחומר כאשר נהיגה בעטיה גורמת לתאונה, ובמיוחד לתאונה עם נפגעים) היא עבירת תעבורה חמורה, חומרת העונש הולמת את חומרת העבירה.

ייעוץ וייצוג משפטי  של עורך דין תעבורה בבית המשפט

כאשר מוגש נגדכם כתב אישום בגין נהיגה בשכרות בכלל והמבוססת על סירוב להיבדק בפרט, חשוב ומומלץ ביות להתייעץ עם עורך דין תעבורה. היכרותו את החוק, את הפסיקות ותקדימיהן, ניצול פרצות בחוק, האפשרות להוכיח פגמים וכשלים בתהליך הבדיקה ובמכשיר הבדיקה, בהתנהגות לא ראויה של השוטר ועוד, כל אלה עשויים "לשחק" לטובתכם גם בהינתן האשמה ולאחר הגשת כתב אישום. ויתור על שירותיו של עורך דין שייצג אתכם במשפט עלול לעלות לכם ביוקר מכל הבחינות ומכל ההיבטים. אם החופש שלכם בכלל וחופש התנועה בפרט (ו/או ההיפך) יקרים לכם מכדי להותיר אותה לחסדי השופט- צרו לאלתר קשר עם עורך דין לאחר סירוב לבדיקת שכרות.

נהיגה בשכרות