נוטריון הוא הדרך היחידה לאזרחות זרה

תוכן עניינים

ישראלים רבים בעלי אזרחות ישראלית מחפשים דרכים להשתלב בלימודים ועבודה באירופה, אוסטרליה וארצות הברית. כדי להשיג זאת ועל מנת לקבל את כל ההטבות שאזרחי המדינות הללו מקבלים צריך הישראלי להגיש בקשה לקבלת אזרחות.

מה היתרון של האזרחות הזרה?

יוקר המחיה בישראל שלא מאפשר לרבים ללמוד לימודים גבוהים בארץ, בגלל העלות שלהם. כדי להגשים את החלום לרכוש מקצוע, ישראלים רבים מגישים בקשות לאזרחויות בארצות חוץ כדי להירשם לאחת האוניברסיטאות ביבשת. את כל המסמכים שהם נדרשים לצורך כך הם מגישים לאישור נוטריון.

היתרון של אזרחות במדינות השונות היא גדולה. חלק מהארצות מעניקות  לאזרחיהן לימודים בחינם, עזרה בהוצאות מגורים, נסיעות ואפילו יש כאלו שלאורך כל שנות הלימודים הסטודנט מקבל קצבה מהמדינה.

בנוסף בעל אזרחות אירופאית, למשל,  יכול לעבוד בכל הארצות המשתייכות לאיחוד האירופאי ללא צורך בוויזת עבודה. לא משנה אזרחות של איזו מדינה באירופה בעל אזרחות כזו יכול לעבוד וללמוד בכל אחת מהמדינות ביבשת.

מה צריך לעשות?

המסמכים הנדרשים רובם ככולם כתובים עברית. שפה שאינה מועילה בארצות חוץ ולכן צריך לתרגם אותם. כדי לאשר את נכונות התרגום צריך אישור של נוטריון שיאשר בחתימת ידו ובחותמת נוטריון את נכונות התרגום.

מה תפקידו של הנוטריון וכמה זה עולה?

נוטריון יכול להיות כל עורך דין, בעל וותק של עשר שנים, שיש לו רישיון לעסוק במקצוע בישראל מטעם משרד המשפטים  ולשכת עורכי הדין בישראל. יש נוטריון שעושה את התרגום והאישור גם יחד ויש שרק מאשר את המסמך שהתרגום שלו נעשה בידי אדם אחר. הנוטריון אינו אחראי לתוכן המסמך. כל אשר הוא עושה זה שהמסמך המתורגם מתאים למסמך המקורי.

לא רק לצורך הוצאת אזרחות צריך את הנוטריון. גם מסמכים מתורגמים משפה זרה לעברית   והצגתם אישור הנוטריון על נכונות התרגום נחוצה. ככלל נוטריון מאשר חתימות של אנשים על צוואות, תצהירים, מסמכים שמוצגים בפני בית המשפט וזאת לאחר שזיהה. עלות שירות נוטריון נקבעת על ידי משרד המשפטים ולשכת עורכי הדין. לכל פעולה יש תעריף לפיו כל נוטריון צריך לעבוד. הנוטריון ממלא טופס שמצורף למסמך עליו מודבקת מדבקה, עגולה אדומה, עם סרט אדום עליה מוטבעת חותמת הנוטריון.

ספרד