נוטריון בראשון לציון

תוכן עניינים

בלא מעט מקרים, אנחנו מוצאים את עצמנו נדרשים לשירותיו של נוטריון אשר מוסמך לבצע פעולות מסוימות על פי חוק, פעולות אשר עורך דין רגיל לא יכול לבצע. מן הסתם, אנחנו יכולים למצוא משרדים של נוטריונים בכל רחבי הארץ. במאמר זה נסביר מה בדיוק עושה נוטריון וכיצד מוצאים משרד בראשון לציון בצורה נכונה.

מוסד הנוטריון הוא מוסד היסטורי אשר החל להתפתח כבר בימי רומא העתיקה ומשם הוא המשיך גם לעת החדשה. הרעיון של מיסוד תפקיד זה היה, אדם אשר אחראי על אימות מסמכים, במילים אחרות, נוטריון חותם על מסמכים ומאשר בכך את אמיתותם בפני מוסדות ציבוריים או גורמים פרטיים. בישראל תפקיד הנוטריון נוצק דרך העקרונות שהכניס השלטון העות'מאני ולאחר מכן הבריטי.

מהו תפקידו של נוטריון בישראל

על פי החוק הישראלי, יש לנוטריון מספר סמכויות:

ראשית, הוא מאמת מסמכים בחתימתו, שנית הוא מאשר את העתק של המסמכים וכן את תרגומם, שלוש, במידת הצורך הוא מקבל תצהירים והצהרות, ארבע, הוא מאשר שאדם מסוים בחיים, חמש, הוא מוסמך לחתום על רשימות מצאי, שש, הוא מוסמך לחתום על מסמכים ותצהירים אשר מגישים למדינות זרות, שבע, מאמת הסכמי ממון בין בני זוג, שמונה, הוא מוסמך לרשום צוואה.

חשוב לציין, כל פעולה אשר מתבצעת בידי גורם מסוים במדינה X חייבת בחתימה של נוטריון לצורך אימות ואישור, אם רוצים להגיש מסמך או הוכחה על קיומה במדינה אחרת.

כיצד מוצאים נוטריון בצורה חכמה

ניתן למצוא שירותי נוטריון בערים שונות ברחבי הארץ, כך למשל, אפשר משרד עורכי דין ונוטריון בראשון לציון ובערים אחרות, בצורה מאוד פשוטה.

כפי שניתן להבין, עורכי דין רבים נחשבים גם לנוטריונים, למעשה בישראל, להבדיל מאשר במדינות אחרות, לא ניתן להיות נוטריון מבלי להיות עורך דין. לכן הדרך הראשונה לחפש נוטריונים היא דרך חיפוש אחר משרדי עורך דין. במשרדים רבים, בוודאי במשרדים גדולים, הרי שניתן למצוא את שניהם.

בעזרת האינטרנט ניתן למצוא נוטריון בראשון לציון או בערים אחרות בארץ, ההמלצה היא תמיד לבחור נוטריון אשר עובד בעיר בה מתבצע התהליך או לחילופין, בעיר בה מתגוררים או עובדים, כך הרבה יותר פשוט להיפגש עם הנוטריון ולבצע את כל התהליכים הנדרשים מבלי לבזבז זמן יקר. בעזרת האינטרנט ניתן לדעת גם, עם אילו מתרגמים עובד הנוטריון ובאילו מדינותת הוא עובד, כך אם אנחנו זקוקים לשירותים במדינות אחרות, נדע אם זה מתאים לנו או לא.

עורך דין