מתי נזדקק לעורך דין רשלנות רפואית

תוכן עניינים

לצערינו מקרים של רשלנות רפואית לא חסרים, וכיום ישנם מקרים רבים בהם אנשים מרגישים כי הם היו קרבן של רשלנות  רפואית. אבל מהי רשלנות רפואית ומתי נזדקק לעורך רשלנות רפואית המתמחה במקרים מסוג זה?

מהי רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית לפי החוק הוא מקרה שמוגדר לפי החוק בו ישנה סטייה מרמת הזהירות הסבירה בעת מתן שירותים רפואית. הסטייה נגרמת בעת מתן שירותים רפואיים ללקוח, הלוא הוא מקבל השירות. רשלנות רפואית מוגדרת כמצב בו נגרם נזק שלא היה מתרחש אילולא הייתה מתרחשת.

מהי רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית היא סטייה מרמת הזהירות הדרושה והסבירה בעת מתן שירותים רפואיים. הסטייה בעת מתן השירותים גורמת בדרך כלל לנזק למקבל השירות. הרשלנות הרפואית גורמת נזק שלא היה נגרם אילולא הייתה מתרחשת הסטייה במהלך קבלת השירות. בכל הנוגע לתביעות רשלנות רפואית אנשים כיום תובעים ומתלוננים על רשלנות רפואית מסיבות רבות ביניהן: גרימת נזק במהלך ניתוח, בלבול במתן תרופות, אבחנה לא נכונה, נזק במהלך טיפול, יחס מכפיר מצד צוות רפואי ועוד.

תביעת רשלנות רפואית

תביעת רשלנות רפואית מתרחשת על ידי עורך דין המתמחה בתחום הרשלנות הרפואית. עורך דין מסוג זה מתמחה בדיני נזיקין ומבין את מקור הנזק. חשוב לדעת שכיום מקור הנזק יכול להיווצר מכל טיפול של רופא, אחות ושל כל אדם הקשור לתחום הרפואי וגורם נזקי גוף למטופל. בנוסף, בשנים האחרונות ישנה מודעות רבה לרשלנות רפואית בקרב רופאים ואחיות.

מתי פונים לעורך דין רשלנות רפואית

אם נפגעתם מצוות רפואי מרופא חובש אחות מצוות אמבולנס מעובדי מעבדה או כל צוות רפואי, וכעת את חווים נזק פיזי או נפשי, תוכלו להגיש תביעת רשלנות רפואית. בנוסף כיום יכולים להגיש תביעת רשלנות רפואית גם חיילים שניזוקו במהלך השירות הצבאי שלהם. חשוב בכל מקרה לגשת לפחות לפגישת ייעוץ ראשונית עם עורך דין רשלנות רפואית ולברר מה זכויותיכם בכל הנוגע לרשלנות רפואית.

 

 

עורך דין