משפטים בעולם גלובלי

תוכן עניינים

אם יש מקצוע אחד, שלא נס ליחו למרות הצפת אנשי המקצוע בו, זה כנראה מקצוע המשפטים. בכל שנה מחדש, אלפי צעירים נרשמים ללמודי מקצוע זה והניסיון ליצור בידול וייחודיות הולך ונהיה קשה יותר. כחלק מהניסיון הזה, יוצא המסלול האקדמי המכללה למינהל עם מסלול חדש ללימודי משפטים- לימודי משפטים גלובליים לתואר ראשון. אז על מה כל הרעש? הנה סקירה קצרה אודות המסלול החדש.

העולם הופך להיות קטן מאוד= גלובלי

אם נסתכל על עולם העסקים המודרני של ימינו, אנחנו כבר לא נמצאים בריק של מדינת ישראל והעסקים נעשים היום בצורה גלובלית. שזה נוגע לעולם העסקים הנוכחי, הגבולות מטשטשים ורבים מן החוזים, ההסכמים ושיתופי הפעולה נעשים בין מדינות ולאומים שונים וכבר לא בתוך המדינה עצמה. השינוי הזה בעולם העסקי, דורש מן הסתם אנשים עם ראיה משפטית רחבה שמכירים את עולפ המשפט באופן גלובלי וכיצד החויקם והתקנות משתנים בין מדינה למדינה. במהלך הלימודים, הסטודנטים משתפים פעלה עם עמיתים בחו"ל ואף משתתפים בחילופי סטודנטים ותחרויות בינלאומיות בניסיון לסגור על הפער המשפטי בין ישראל והעולם.

מסלול ייחודי למצטיינים שרוצים לאתגר עצמם

כאמור, המסלול הגלובלי בלימודי משפטים במכללה למינהל אינו נלמד בצורה רוחבית כהתמחות של לימודי המשפטים, אלא ממש מתקיים כמסלול בפני עצמו הדורש גם תנאי קבלה נוקשים יותר מן הרגיל כדי להכנס ולקחת חלק במסלול לימודים ייחודי זה. במהלך הלימודים יחשפו הסטודנטים למרצים מתחום המשפט הבינלאומי ויוכלו  אף לקחת חלק בהתמחות בחברות העוסקות במשפט בינלאומי במהלך הלימודים כהכנה לסטז'.

נקודת מבט קדימה לתואר שני

אז למי התואר הגלובלי החדש יכול להתאים? בעיקר לכאלו שמסתכלים קדימה בקריירה. רבים שרוצים ללמוד בחו"ל תואר שני במשפטים לא מצליחים להתקבל כיוון שההבדלים המשפטיים בין ישראל וארה"ב הם גדולים במיוחד ויש גם פערים בחומרי הלימוד. המסלול הגלובלי לא רק במכללה למינהל, אלא גם במוסדות אחרים המעבירים מסלולי לימוד דומים, מתמקד בהעברת החומר הנלמד במוסדות בינלאומיים וביצירת קשרים לימודים בינלאומיים כבר מהתואר הראשון, דבר שמסייע בסיכויי הקבלה לתואר שני בחו"ל. במסלול החדש של המכללה למינהל, כאמור, נעשית התמקדות גדולה בהכנה לקראת לימודים בחו"ל וחלק מהשיעוירם אף נלמדים בשפה האנגלית בה מתבצעים מרבית החוזים והעסקאות כיום.

ערך מוסף גם למי שלא ממשיך לתואר שני בחו"ל

כפי שאמרנו, העולם היום נהיה שטוח ועולם העסקים הופך גלובלי במיוחד. מסיבה זו, לאנשי מקצוע שיש להם ידע לגבי התנהלות בינלאומית וחוקי מסחר בינלאומיים יש חשיבות רבה בכל ארגון. מסיבה זו, למסלול החדש יש יתרון בכך שהוא יוצר בידול חיובי עבור הבוגרים שלו בעולם העבודה אפילו אם לא השלימו את מבחני הלשכה והוכרו כעורכי דין מן המניין.

נשמע לכם מעניין? בימים אלו מתבצעים ימי הכרות עם המסלול החדש הזה במסלול האקדמי המכללה למינהל. מוזמנים להגיע ולשמוע עוד פרטים.

סטונדטים