מקרים שונים של התמודדות עם  צוואות וירושות

תוכן עניינים

פטירה של אדם קרוב היא נושא כאוב. לעתים מתעוררות שאלות משפטיות שונות כאשר נדרשים לעסוק בהגשת בקשה לצו ירושה או כאשר מתמודדים בעת ייעוץ עם עורך דין גירושין על עניינים אלו בעתיד. חשוב לפנות אל עורך דין אשר מתמחה בנושאים אלה וזאת כדי לקבל את הייעוץ המשפטי המקצועי ביותר. החוק מגדיר בצורה ברורה את הדברים, וחשוב שיהיה לצידכם גורם משפטי המכיר את החוק על בוריו.

אופן קיום צוואה

חוק הירושה קובע ומסדיר את דיני הצוואה והירושה. כאשר אדם מת, הרכוש שלו עובר ליורשים שלו. לעתים, הנפטר לא משאיר אחריו צוואה והיורשים שלו נקבעים בהתאם למה שמפורט בחוק וזאת בהתאם לצו קיום הצוואה או על ידי בקשה לצו ירושה.

היורשים יידרשו לקבל ייעוץ משפטי בנוגע להגשת בקשה לצו ירושה או לצו קיום צוואה. רק על ידי צו זה היורשים יכולים להעביר את הרכוש אשר בבעלותו של הנפטר לבעלות על שמם. עם הרכוש נכללים גם הכספים המצויים בחשבון הבנק של האדם הנפטר, דירה שנמצאת בבעלותו וכן הלאה. לעתים עורך דין גירושין נדרש להתמודד עם סוגיות הנוגעות לקיום צוואה. זאת משום שכל אדם אשר מעוניין יכול להגיש התנגדות לצו הירושה, בין היתר במצבים בהם הנפטר היה נשוי בשנית או במקרים מורכבים אחרים.

מדוע לפנות לייעוץ משפטי?

כדי לטפל בהגשת בקשה לצו ירושה באופן המהיר ביותר, על מנת להסדיר את הנושא באופן יעיל, יש צורך לפנות אל עורך דין אשר מתמחה בתחום. לעתים קיימים מצבים מורכבים בהם יש התנגדות מצד קרובי משפחה של הנפטר, בן או בת זוג הידועים בציבור או כל גורם אחר אשר יכול להגיש התנגדות לצו. אלה מקרים בהם נדרש הידע והניסיון של עורך דין גירושין אשר יודע להסדיר את הנושא מבחינה מקצועית. מהצד השני, במידה והחלטתם על פניה אל עורך דין גירושין כדי להתגרש, חשוב להסדיר גם את עניין הצוואה והירושה של כל אחד מבני הזוג. זאת כדי לא לעורר קונפליקטים מיותרים במידה ולאחר מכן אחד מבני הזוג יינשא בשנית.

חלוקת עיזבון

כפי שציינו, במקרים מסוימים עלולה להתקיים התנגדות לצוואה, מסיבות שונות. לעתים קיים חשש כי הכתיבה של הצוואה נעשתה תחת השפעה לא הוגנת או תחת לחץ. הדבר עלול לקרות כאשר מדובר באדם שלא היה במצב מנטלי מיטבי לפני מותו ולכן לא היה בדעה צלולה. במצבים אלה, יש ספק אם הצוואה הזו היא תקינה. לאחר שהוגשה התנגדות במסגרת בקשה לצו ירושה או לצו קיום צוואה, בית המשפט לענייני משפחה הוא זה שיכריע בהתנגדות לגבי הנושא הספציפי.
מצבים שונים מחייבים לעתים מינוי של מנהל עיזבון, לשם חלוקת העיזבון בצורה מסודרת בין היורשים או כדי לנהל את העיזבון עד לבירור היורשים האמיתיים.

צוואה