מינוי מנהל עיזבון – כל שיש לדעת

תוכן עניינים

מינויו של מנהל עיזבון יעשה רק אם היורשים אינם יכולים או רוצים לנהל את העיזבון בעצמם ומתגלים חילוקי דעות שאינם ניתנים לגישור, כמו למשל סכסוך בין היורשים. בנוסף, מינוי של מנהל עיזבון יעשה גם אם לא כל היורשים הגיעו לפגישת חלוקת הירושה, קיימת כמות גדולה של יורשים, בצוואה קיימת הוראת יישום שמטרתה ציבורית או משום שהצוואה מכילה הוראות מיוחדות לגבי מישהו חסוי או הוראות מיוחדות לגבי קטין ולכן חובה לפקח על הוראות אלו. במצבים אלו ניתן להגיש בקשה למינוי של מנהל עיזבון.

 

תפקידו של מנהל עיזבון יהיה לכנס את כל נכסי העיזבון, לנהל אותם, לדאוג לסילוק של חובות העיזבון, לחלק את היתרה בין היורשים וזאת בהתאמה מלאה לצו הירושה או הוראות בית המשפט, ולבצע כל דבר אחר הקשור אל יישום של צו הירושה. הבקשה למינוי של מנהל עיזבון יכולה להיעשות על ידי כל מי שמעוניין בדבר, כולל עורך דין ירושה וזאת בהתאם לסעיף 78 לחוק הירושה. ניתן למנות תאגיד או אדם פרטי כמנהל עיזבון ובמקרים חריגים גם את האפוטרופוס הכללי.

 

מנהל עיזבון קבוע יתמנה לתקופה של שנתיים ובית המשפט יוכל להאריך תאריך התוקף של מנהל העיזבון. במנהל יתמנה לאחר שניתן צו הירושה או צו הקיום או עם מתן הצו. יש אפשרות למנות מנהל עיזבון גם במקרים דחופים (כאשר חייבים בכל מיני פעולות למטרת שמירת הנכסים של העיזבון). במקרה זה המינוי יעשה על ידי הרשם לענייני ירושה או בית המשפט לענייני משפחה וזאת לתקופה של עד חצי שנה או עד מתן צו הירושה וזאת על ידי טופס בקשה למינוי מנהל עיזבון מלא וחתום על ידי עו"ד שמומחה ובעל ניסיון בכל הקשור אל תקנות הירושה .

 

המסמכים החשובים – מינוי מנהל

יש לצרף מסמך הסכמה של אותו אדם אותו מציעים בתור מנהל עיזבון, הסכמה בכתב של היורשים, תצהיר ובו נימוקים לבקשה זו, את שובר התשלום ששילמתם על אגרת בקשה למינוי מנהל עיזבון  ושובר תשלום של אגרת הפיקוח. את כל המסמכים יש להגיש ידנית בשלושה עותקים לרשם לענייני ירושה ישירות לתיבת השירות, באמצעות הדואר או בשעות קבלת הקהל. באם לא כל היורשים מסכימים על מינויו של מנהל עיזבון חובה להגיש את הבקשה בבית משפט לענייני משפחה. אם גם אתם נמנים בין אותם אנשים שמעוניינים בשירותיו של  מנהל עיזבון חשוב שתוודאו שאתם פונים אל עורך דין ירושה בעל ניסיון בתחום ומוניטין מוצלח בכל הקשור אל חלוקת עיזבונות וטיפול בעיזבונות.

עיזבון