מה באמת חשוב שתדעו על שירותי תמלול

תוכן עניינים

שירותי תמלול הינם שירותים מקצועיים המוצעים לכל על ידי מספר חברות תמלול מובילות בתחומן. שירותים אלו מיועדים למטרות תמלול של הקלטות שונות אשר בוצעו על ידיכם, כאשר מטרת השירות היא להעלות על הכתב את כל הנאמר בהקלטה. כיום, באמצעות מכשירי הטלפון החכמים, כל אחד ואחת מכם יכול לבצע פעולת הקלטה לכל שיחה אותה הוא מקיים עם גופים כאלו ואחרים, כאשר תמלול השיחה נועד בעיקר לצרכי הוכחת טענותיכם בפני הגורם המוקלט. לדוגמא: שיחה אותה הקלטתם עם נציג מכירות של חברה מסוימת טומנת בחובה סעיפי שירות שהובטחו לכם ולא קוימו בפועל. באמצעות שירות התמלול של השיחה תוכלו להציג בפני החברה מולה אתם מתנהלים את זכאותכם לאותם סעיפי השירות שהובטחו לכם.

מתי קיים צורך בשירותי תמלול?

רוב שירותי התמלול המיושמים בארץ מיועדים בעיקר לצרכי תמלול הקלטות למטרות משפטיות, וזאת במסגרת עבודתם של חברות ומשרדי עריכת דין העושים שימוש בראיות ומסמכים שונים כגון: חומרי הקלטה. בנוסף, יותר ויותר חברות מסחריות מקפידות לעשות שימוש בשירותי התמלול של הקלטות השיחות עם לקוחותיהם וזאת לצרכי שיפור השירות ו/או ניהול תביעות משפטיות אל מול אחד/אחת מהלקוחות. במקרים אלו, יהיה צורך בתמלול אשר יהיה מדויק ולכן קיימת חשיבות עליונה בשכירות השירות מחברות תמלול מנוסות ומקצועיות המתמחות במתן פתרונות תמלול מגוונים.

שירותי תמלול נוספים מיועדים לצרכי תמלול הרצאות פרונטאליות אותן הקלטתם באמצעי הקלטה שונים וכפי שפרטנו בתחילת הכתבה, ישנם שירותי תמלול המיועדים לצורך ביסוס טענותיכם כנגד חברות מסחריות ו/או גופים שונים עימם אתם מנהלים משאים ומתנים טלפוניים. כיום, יותר ויותר אנשים פרטיים עושים שימוש באפשרויות ההקלטה הזמינות להם באמצעות מכשירי הסמארטפון, כאשר ההקלטה משמשת אותם כמעין "תעודת אחריות" בכל הנוגע למה שנמסר להם על הנציג/ה איתו הם ניהלו את השיחה הטלפונית. על פי החוק, במידה ואתם מעוניינים לעשות שימוש בהקלטתה של שיחה טלפונית, הינכם מחויבים למסור לצד השני שהשיחה אותה אתם מקיימים עימו מוקלטת, וזאת במידה ותהיו מעוניינים שתוכן ההקלטה יוכל להוות ראייה משפטית.

תמלול הקלטות מתבצע בחלק מהמקרים גם במסגרת פעולות מעקב ו/או חקירה על ידי משרדי חקירות וכדומה, כאשר גם במקרים אלו יהיה צורך בתמלול אשר יהיה מדויק ולכן מומלץ לחוקרים פרטיים לפנות לשירותיהן של חברות תמלול מנוסות ומקצועיות. ברוב המקרים, בחירת זהותה של חברת התמלול חייבת להתבצע על פי פרמטרים מקצועיים כגון: היקף שירותי התמלול המוצעים על ידי החברה, הניסיון המקצועי והמעשי של החברה, היקף פעולות התמלול אותן היא מבצעת וכדומה.

תמלול