למה כדאי להשיג אזרחות אירופאית

תוכן עניינים

הדרכון הישראלי הוא שלכם מבטן ומלידה, וכולנו נהנים מיתרונותיו ומהביטחון שהוא מעניק לנו. בעידן של חרדות גלובאליות טוב להיות אזרח של מדינה דמוקרטית ויציבה שנהנית משגשוג. ובכל זאת, למה לא להשיג תעודת ביטוח נוספת בצורת דרכון למדינות חזקות אחרות? לדרכון אירופאי בימינו יש יתרונות אדירים שמתחילים בזכאות לנוע בחופשיות ברחבי אירופה. הדרכון יאפשר לנו ללמוד ולעבוד בארצות הללו, הוא יפתח בפניכם הזדמנויות עסקיות חדשות וכמובן – הוא מאפשר מגורים בכל אחת מארצות האיחוד. אפשרות מעניינת נוספת היא היכולת לבצע השקעות נדל"ן באירופה, וקיימת גם הנוחות של האפשרות לנסוע בעולם ללא צורך בויזה. דרכון כזה במגירה הוא משאת נפש של ישראלים רבים שחולמים על היתרונות, הביטחון והשקט הנפשי שהוא מבטיח להם.

מגורשי ספרד ופורטוגל

אחת הדרכים המדוברות ביותר להשגת דרכון אירופאי בשנים האחרונות הוא קבלת אזרחות ספרדית עקב היותכם צאצאים למגורשי ספרד. ספרד בחרה לעשות צעד הוגן ולפצות את צאצאי המגורשים בעזרת הענקת האזרחות שנגזלה מהם. החוקים שחסמו את האפשרות להחזקת אזרחות כפולה ודרשו מגורים של שנתיים בספרד הרחיקו ישראלים רבים. אבל החוקים הללו נמצאים ממש עכשיו בתהליך שינוי וכדאי להישאר עם היד על הדופק ולשקול להתחיל את התהליך בהקדם האפשרי. כדי להשיג את הדרכון נדרשת בירוקרטיה סבוכה למדי ומומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין מומחה לתחום כדי להבטיח שאתם פועלים בדרך הנכונה ושאתם אכן זכאים ואינכם מבזבזים את זמנכם. חשוב לדעת שפורטוגל פעלה באופן דומה וצאצאי המגורשים מארץ זו יכולים להשיג אזרחות פורטוגלית בהליך דומה.

איך תדעו אם אתם זכאים לדרכונים הללו? האמת ניתנת להיאמר שהכל מתחיל בשם. אם ידוע לכם מעט מאד על שורשי המשפחה התחילו בבירור האם השם מצטלצל כספרדי או פורטוגזי. יכול להיות שמשפחתכם הגיעה בכלל דרך מדינות הבלקן, אפריקה, יוון, אנגליה או צרפת! אזרחות פורטוגלית יכולה להיות אפשרות של ממש למי שנושא שם שהיה נפוץ בקרב יהדות פורטוגל על בסיס ההנחה שהאזרחים לשעבר הגיעו לארצות שונות ומשונות. עורך דין מומחה לתחום יוכל לייעץ לכם בצורה הטובה ביותר על הסיכויים שלכם להשיג אזרחות ספרדית או כל דרכון אירופאי אחר. חבל להחמיץ הזדמנות להשיג נכס שיתרונותיו רבים כל כך עבורכם ועבור משפחתכם, וככל שתקדימו לבצע את הבירור כך תוכלו לדעת במהרה שעשיתם את מה שאפשר כדי להשיג את האזרחות האירופאית המיוחלת.

 

ספרד