יתרונות הליך הגישור- גישור מדוע ומתי?

תוכן עניינים

 מה הוא פתרון של WIN-WIN? פתרון שבו שני הצדדים חשים עצמם כמי שקיבלו את מה שהם רצו מהעסקה. גישור מאפשר, הלכה למעשה, פתרון המבוסס על העיקרון ועל התחושה הזו, שבה אין מפסידים כלל.

גישור הוא חלופה מתבקשת ומועדפת בהינתן ההבנה כי הליך משפטי עלול להיות ממושך ויקר, כואב ומיותר. כאשר ניתן ליישר הדורים וליישב מחלוקת וגם כאשר מתגלע סכסוך חריף- גישור הוא מנגנון יעיל לפתרון.

שימוש במנגנון גישור וקיום הליך גישור מתאפשר במסגרת שאליה נכנסים שני הצדדים מרצונם החופשי. היתרונות של הגישור:

  1. הוא מאפשר גיבוש הסכמה המבוססת על הבנה כי שיקום אמון ובתוך כך שיקום מערכת יחסים יועיל לשני הצדדים.
  2. גישור מייתר את הצורך בפנייה לערכאות משפטיות. הוא מאפשר ומקל על הידברות בין הצדדים.
  3. התהליך מבוסס על רצון ועל נכונות הדדית לקיימו, תוך ידיעה כי ניתן להפסיקו בכל שלב. בניגוד למשפט, שבו דברים נכפים על המעורבים.
  4. הגישור חוסך זמן וכסף- שני משאבים  שחשיבותם עצומה לכל אדם.
  5. הוא מאפשר שליטה מרבית על התהליך, תוך שמירה על פרטיות ודיסקרטיות
  6. השיח קשוב ואנושי, האווירה פתוחה. המגשר משרה אווירה שבה ניתן להציף על פני השטח כל מחשבה וכל רגש. כמעט הכול לגיטימי במסגרת ההליך.
  7. הסדר הגישור מייתר, כאמור, תהליך משפטי מורכב ובסיומו ניתן לו תוקף של פסק דין.
  8. מדובר בהליך פשוט, קצר שבמהלכו חותרים להסכמה משותפת.

גישור מוצע בסכסוכי, אשר על פניהם נראה כי יש למעורבים בהם בסיס מוצק מספיק להגיע להסכמה מחוץ לכותלי בית המשפט. מדובר בתהליך שלא מחייב גיוס עדים, הצגת ראיות, ובאופן טבעי, על פי מהותו של הגישור, לא זורם בו דם רע. הצלחת התהליך עשויה להיות תרומה חשובה לחידוש אמון בין המעורבים בתהליך וכתוצאה מכך להשיב מערכת יחסי אמון בינהם על כנה או לבנות ולגבש בסיס חדש לכינונה.

בחירה בגישור היא בחירה בדרך קצרה ומוכוונת מטרה: להגיע להסדר ששני המעורבים בו יחושו עצמם כמי שהגיעו בסיומו למקום שבו הם רצו להימצא בו ויכולים להמשיך את הקשר בינהם ממקום חדש ונקי.

גישור