חוות דעת פסיכיאטרית משפטית

תוכן עניינים

אם אתם מעוניינים להגיש תביעה לביטוח הלאומי לצורך הכרה בנכות נפשית שלכם או של היקרים לכם, עליכם להצטייד בחוות דעת משפטית פסיכיאטרית. חוות דעת זאת צריכה להינתן, כמובן, על ידי פסיכיאטר המוסמך לכתוב חוות דעת משפטיות, וצריכה להיות מנוסחת כראוי, כי אלמלא כן – היא צפויה להידחות.

פנייה לפסיכיאטר

על מנת לצמצם את הסיכוי שהתביעה תידחה על ידי הביטוח הלאומי למינימום האפשרי, חשוב מאוד לפנות אל פסיכיאטר מוסמך, אשר מתמחה בהגשת חוות דעת פסיכיאטריות משפטיות. חשוב מאוד לספר לו בצורה מדויקת על המצב, לאשרר אותו בכל המסמכים הרפואיים שבידיכם ולוודא שהמסמך שאתם מקבלים חתום ידנית ועם חותמת כאחד, על מנת שיהיה תקף.

הגשת התביעה

על מנת להגיש תביעה לצורך הכרה בנכות נפשית, יש למלא את הטופס הנמצא באתר של המוסד לביטוח לאומי. הטופס נקרא "טופס תביעה לקצבת נכות והצהרה למחלקת הביטוח והגבייה". את הטופס יש לשלוח בדואר או להביא ישירות אל סניף הביטוח הלאומי הקרוב אל מקום המגורים, בצירוף המסמכים הרפואיים וחוות הדעת המשפטית שניתנה על ידי הפסיכיאטר. אישור הוועדה מותנה בבחינת כתב התביעה ובהגעה לישיבה של ועדה רפואית. אם התביעה מאושרת, הוועדה היא זו שקובעת את אחוזי הנכות שיינתנו לתובע ואת גובה הקצבה שיקבל (אם יקבל, בהתאם לאחוזי הנכות).

כמה זמן זה לוקח?

משך הזמן שחולף, בדרך כלל, בין הגשת התביעה להכרת המוסד לביטוח לאומי בנכות נפשית ועד לקבלת התשובה הסופית הוא כשלושה חודשים. אם התביעה לא אושרה – התובע יכול לערער עליה, אם הצליח להמציא עובדות ומסמכים חדשים, שתומכים בתביעתו.

לסיכום – הגשת תביעה למוסד לביטוח לאומי לצורך הכרה בנכות נפשית מצריכה צירוף של מסמכים רפואיים המוכיחים את קיומה של בעיה, כמו גם של חוות דעת פסיכיאטרית משפטית, הניתנת על ידי פסיכיאטר מוסמך. רק בצירוף המסמכים הללו התביעה תיבחן. התשובה תינתן לאחר בחינת המצב על ידי ועדה רפואית, כאשר התהליך כולו לוקח בערך שלושה חודשים. יש לקחת זאת בחשבון ולהיאזר בסבלנות. בהצלחה ורק בריאות.

מסמך