הסכמי ממון – לשם מה?

תוכן עניינים

בימים מתקדמים אלו ובעקבות תהליך הגירושים אשר פוקד כל זוג שלישי להון העצמי חשיבות רבה ולכן יש לעשות מאין סדר בכל הציוד העומד לרשותכם. לשם כך עורכי דין רבים יכולים להעניק את הפתרון הטוב ביותר עבורכם – מסמך הנקרא הסכם ממון יכול להוביל את שני בני הזוג להכרה בציוד העצמי שרכשו לעצמם במהלך השנים ולהפריד בינם לבין הרכוש המשותף שרכשו לעצמם. אז מהו למעשה הסכם ממון? הסכם ממון הוא למעשה מסמך חוזה בין בני הזוג המבקשים לעגן בדרך נכונה ומסודרת את הפן הכספי אשר עומד לרשותם. במסמך זה ניתן להסדיר עוד לפני תהליך הגירושים את המזונות, משמורת על הילדים מעורבות בחינוך וכדומה.

עורך דין דיני משפחה – הסכם ממון

במרבית המקרים הסכם ממון ייכתב על ידי עורך דין המתמחה בדיני משפחה אך כל עורך דין באשר הוא יוכל לכתוב עבורכם את המסמך המבוקש. עורך דין הסכמי ממון הוא אותו עורך דין הכותב את ההסכם אשר בני הזוג סיכמו ביניהם ולמעשה נותן לו תוקף משפטי.  למרות כי כל עורך דין יכול לעשות זאת עבורכם תמורת תשלום על שירותיו עדיף, רצוי ואף כדאי לפנות לעורך דין המתמחה בדיני משפחה ועוסק בעיניי גישור. חוזה הסכם ממון למעשה מגן עליכם בשעת הפרידה. ישנם מקרים בהם אין הבדל בין רכוש משותף לרכוש פרטי ואישי ולכן כאשר בני הזוג מתגרשים חלוקת הרכוש מתחלקת שווה בשווה. כאשר קיים הסכם ממון כל אחד מבני הזוג לוקח את הרכוש השייך לו וברכוש המשותף מתחלקים שווה בשווה. חוזה זה נועד על מנת ליצור חלוקה שווה בין בני הזוג בלי יכולת להשאיר את אחד מבני הזוג ללא רכוש כלל.

לאחר שמתקבלת ההחלטה בין שני בני הזוג לקיים הסכם ממון, בני הזוג מנהלים משא ומתן ובסופו של יום עורכים רשימה של הרכוש אשר ברשותם בין אם הוא משותף או אישי פרטי.  במקרים בהם אין הסכמה על חלוקת הרכוש אין צורך להיבהל זהו מצב לגיטימי לחלוטין במצב זה ניתן ליצור קשר עם עורך הדין העובד עבורכם אשר יוביל אתכם להסכמה בין שני הצדדים.

זכרו כי בימים בהם אתם בוחרים לחיות חיים משותפים אתם למעשה מוותרים על הפרטיות שלכם ועל אורח החיים העכשווי כמו בכל מצב גם כאן תצטרכו להתפשר ולהוביל את החוזה למצב בו שניכם מאוזנים מבחינה כלכלית. כאשר קיימת הסכמה בין שני הצדדים כל אחד מהצדדים יצא מרוצה מההחלטה.

הסכם ממון