הכל על עו"ד פלילי

תוכן עניינים

לצערנו, ניתן לשמוע מדי יום על מקרי תקיפה מסוגים שונים בהם הפעיל התוקף כוח על אדם אחר, לעיתים כשהוא נושא כלי נשק, סכין, או כשהוא משתמש באמצעים כמו מקור חום, גז, חשמל, ריח ועוד. תוצאותיה של תקיפה יכולות להיות שונות. תקיפה יכולה להיחשב לתקיפת סתם כאשר הנזק הנגרם  כתוצאה ממנה הוא קל במיוחד, אך יכולה להחשב גם תקיפה הגורמת לחבלה חמורה. תקיפה מסוג אחר אשר עליה ניתן לשמוע רבות לאחרונה היא תקיפה מינית אשר ההתייחסות אליה מחמירה במיוחד בשנים האחרונות מאז הוסר מסך הבושה ונתקפות החלו להתלונן על תקיפות מיניות שעברו גם מספר שנים רטרואקטיבית. אדם יכול להגיע למצב של תקיפה גם אם לא התכונן לכך מראש אלא בעקבות נסיבות. עדיין בית המשפט יתייחס לעבירה כאל תקיפה לכל דבר.

התייחסות ממחירה למיגור התופעה

אם בעבר ההתיחסות לעבירות תקיפה היתה סלחנות יחסית, היום בתי המשפט מתייחסים לכל עבירת תקיפה בכובד ראש ובודקים אותה לעומק בכדי להטיל על הנאשם את העונש המתאים ביותר. לכן, גם כאשר מדובר על עבירת תקיפה, ואפילו תקיפת סתם שהיא הקלה ביותר, מומלץ לנאשם לשכור את שירותיו של עורך דיו פלילי תקיפה מומחה ובעל ניסיון רב בעבירות מסוג זה. עורך הדין יוכל להעלות טיעונים שישפיעו על שיקולי הענישה. אם מדובר למשל באדם צעיר מאוד אשר אין לו עבר פלילי והוא מגיע מרקע סוציו אקונומי לא פשוט, יתכן כי בית המשפט יקח עובדות אלה בחשבון במסגרת כלל השיקולים שיובילו להחלטה על העונש. גם נושאים כמו מצב בריאותי, נפשי, התמכרויות שישנן, מקרים קשים שעבר התוקף לאחרונה יוכלו להשפיע על ההחלטה וזאת בעזרתו של עורך דין פלילי תקיפה. עם זאת, מערכת המשפט במדינת ישראל לחלוטין רואה באלימות תופעה שיש לעקור מן השורש ולכן ההתייחסות אינה נוטה להקלה בעונש ולהתחשבות בנאשם.

תקיפות שונות ועונשים שונים

כאמור, ישנן דרגות שונות של עבירות תקיפה והעונש בגינן משתנה. העונש על תקיפת סתם הוא עד שנתיים מאסר בעוד שהעונש עבור תקיפת עובד ציבור בעת מילוי תפקידו יכול להגיע גם לחמש שנות מאסר. תקיפה בנסיבות מחמירות יכולה לגרור עונש של ארבע שות מאסר ואילו תקיפה שהובילה לחבלה חמורה גם לשבע שנות מאסר . הגדרת סוג התקיפה יכול להיות תחום אפור לעיתים וזה המקום בו יכול עורך דין פלילי תקיפה מנוסה להעלות טיעונים וראיות שיגרמו לבית המשפט להגדיר את התקיפה כקלה יותר מכפי שנראה היה בתחילת המשפט או החקירות.

עורך דין