הגשת תמלול לבית המשפט

תוכן עניינים

אזרחים רבים מוצאים את עצמם נקלעים לסיטואציה בה הם נאלצים להיכנס בדלתות בית המשפט. בין אם מדובר על מקרים בהם הגישו כנגדם תביעה, הגישו הם תביעה בעצמם או נדרשים לתת עדות בתיק מסוים בו יש להם מה לתרום. הכניסה לבית המשפט היא אינה כניסה נעימה, בטח ובטח עבור אנשים שזוהי הפעם הראשונה עבורם והמעמד מעט "מפחיד" אותם. במרבית הפעמים, כאשר נקראים לבית המשפט (מרצון או מהכרח), יש להציג ראיות, תמיכה בטיעונים או בהגנה המוצגת. במאמר הבא, נדבר מעט על הקלטות, מה הן אומרות וכיצד ניתן להשתמש בהן בבית המשפט. הדבר הכי חשוב לדעת הוא: ההקלטה שלך משמשת כ"ראיה" בבית המשפט ולכן יש להקפיד על תמלול מקצועי אשר יתקבל בבית המשפט ולא ידחה או חלילה יגרור דחייה של כל ההקלטה.

שירותי תמלול

אז מה הוא בעצם התמלול ומדוע צריך אותו. ובכן, תמלול הוא בעצם לקיחת קובץ קולי כלשהו והפיכתו לקובץ טקסט – למשל: שיחה טלפונית אשר הוקלטה על ידי אחד הצדדים כקובץ שמע מתומללת לקובץ טקסט. את קובץ הטקסט מגישים לבית המשפט בפורמט המקובל וכך יכול השופט להתייחס אל הקובץ להפנות לשורות מסויימות ובעצם להתרשם מהשיחה. שירותי תמלול הם שירותים נדרשים על ידי לא מעט חברות כמו גם על ידי אנשים פרטיים הזקוקים להציג הקלטה כלשהי בבית המשפט. אין ספק כי הכי קל להאזין להקלטה אך חוקי בית המשפט גורסים כי כל ראיה תוצג בכתב ולכן יש לתמלל כל הקלטה על מנת, שבית המשפט יקבלה ויתייחס אליה. כיום, תודות לקדמה הטכנולוגית, מרבית הטלפונים הניידים מציעים את אופציית הקלטת השיחות (בחינם או בעלות נמוכה יחסית) והקלטות אלו מוצאות את דרכן לבית המשפט באופן דיי שכיח. עלות התמלול היא אינה עלות נמוכה וזאת בשל כמות העבודה אשר יש להשקיע עבורה; יש להאזין להקלטה לא מעט פעמים ולפעמים כאשר איכות ההקלטה אינה גבוהה, מוצא המתמלל את עצמו מאזין לא מעט פעמים לאותה שנייה לא ברורה ואף נאלץ לנסות לתמלל בעזרת אמצעים טכנולוגיים מיוחדים.

לסיכום, שירותי תמלול הם שירותים נדרשים על ידי לא מעט חברות ועל ידי אזרחים כמוני וכמוך. הסיבה המרכזית לכך היא הצורך לתמלל שיחה או פגישה אשר הוקלטה ויכולה לשמש כהוכחה או כהגנה בבית המשפט. יש לזכור כי ההקלטה שלך משמשת כ"ראיה" בבית המשפט אך ורק באם תומללה ותומללה באופן מקצועי וכזה המתקבל על ידי בתי המשפט בישראל.

 

תמלול בבית המשפט