דרכון פורטוגלי ואזרחות ספרדית

תוכן עניינים

פורטוגל וספרד, שתי המדינות ששייכות לאיחוד האירופי, הוציאו חוקים חדשים לגבי דרכון פורטוגלי ואזרחות ספרדית. אחד מהם אומר שאם אתם ממוצא ספרדי תצליחו לקבל את שתי סוגי האזרחויות, פורטוגלי וספרדי. בשני המקרים, על המבקש להוכיח כי הוא שייך לקהילה היהודית וכי הוא צאצא יהודי ממגורשי ספרד על מנת שיוכל לקבל את ההכרה של האזרחויות. במידה ומשפחתכם הגיעה לארץ מאחת מהמדינות הבאות אתם, ככל נראה, נחשבים לצאצאי מגורשי ספרד – צרפת, מרקו, טוניס, סוריה, יוון, בולגריה ועוד.

בשביל להוציא אזרחות ספרדית, לא מסתפקים רק בידיעה כי אתם יהודים וצאצאי מגורשי ספרד כמו בדרישה של קבלת דרכון פורטוגלי. בשביל להוציא אזרחות מהסוג הזה עליכם לעבור שתי בחינות, הראשונה בידיעת השפה הספרדית והשנייה, מבחן אקטואליה. זאת בכדי להציג זיקה למדינת ספרד. אחרי ביצוע שתי הבחינות, תגיעו לפגישה עם הנוטריון לצורך חתימות והעברת הבקשה לרשויות המקומיות לצורך אישור האזרחות.

כשמדובר בקטינים, החוק הפורטוגלי מאפשר רק לאלו שהגיעו לגיל 18 להגיש בקשה לדרכון פורטוגלי. בקשה שתוגש על ידי קטין לא תעבור ותקבל סירוב על ידי הרשויות. לעומת זאת, כשמדובר באזרחות ספרדית, בשונה לגמרי מהמסלול הפורטוגלי, ניתן לקבל אזרחות באופן מהיר יותר ובנוסף, הם פטורים ממעבר של שתי הבחינות של שפה ותרבות. דבר שמסייע לילדים לקבל אזרחות אירופית בעודם קטינים.

במידה והחלטתם להגיש בקשה משפחתית לקבלת אזרחות ודרכון, המבוגרים במשפחה צריכים להגיש בקשה לאזרחות במסלול הפורטוגלי והקטינים במסלול הספרדי – זאת בגלל הקושי הרב לאשר אזרחות לקטינים במסלול הפורטוגלי. אם אתם בני 70 ומעלה, אתם יכולים להיות רגועים – במידה ותרצו להוציא דרכון ספרדי או פורטוגלי, אין שום בעיה. בגלל גילכם המופלג, הרשויות מקלות, מקצרות את ההליך ועוזרות לאוכלוסייה בגיל הזה לבחור בעצמם איזו אזרחות הם מעוניינים בה. באשר לבחינות שהם צריכים לעבור, גם בנושא הזה הרשויות החליטו להקל ופוטרות מהם את הדרישה לעבור אותם.

בשביל שתוכלו לקבל את האזרחות כמה שיותר מהר, עליכם להגיש בקשה במהרה זאת כי החוק הספרדי מאפשר ליהודים לקבל אזרחות ממוצא ספרדי רק ל-3 שנים. תינתן אפשרות להאריך בשנה אחת ולא יותר מכך. לעומת החוק הפורטוגלי שבמידה ומאשרים לכם דרכון, אין לכם הגבלה של זמן.

היום, הרבה אנשים מעדיפים להוציא אזרחות פורטוגלית וספרדית בגלל ההזדמנויות הרבות שנפתחות להם: אפשרות ללימודים אקדמיים בינלאומיים בעלות נמוכה, הזדמנויות כלכליות, תעסוקה, תנאים סוציאליים של אזרחי אירופה, כניסה למדינות אשר לא ניתן להיכנס אליהן עם דרכון ישראלי וכדומה. כלומר, במידה ותפעלו להוציא אזרחות או דרכון, תצליחו להרוויח הזדמנויות רבות ואפשרויות משולבות ברחבי אירופה. מתכננים טיסה לחו"ל עם המשפחה ולא יודעים איך לגשת להוציא דרכון או אזרחות? כל שעליכם לעשות להתייעץ עם עורך דין שילווה אתכם לאורך כל ההליך עד לקבלת האזרחות ויעבור אתכם את כל התהליך מהצגת המסמכים ועד להוכחה שיש לכם זיקה וקשר דם ליהדות פורטוגל.

ספרד