גיבוש הסכם תמ"א

תוכן עניינים

במדינת ישראל קיים הסדר אשר בא לתת פתרון יעיל עבור מבנים ישנים, כאלו שנמצאים בסיכון בשל חוסר יציבות מספקת. כך שבמקרה שחלילה תחול באזורנו רעידת אדמה, הרי בניינים ישנים אלו נמצאים בסיכון גבוה בשל היותם חסרי יציבות מספקת. היות שהם נבנו לפני שנים רבות, שלא בהתאם לתקנים הנהוגים כיום, ועוד יש להוסיף, כי הבלאי לאורך השנים אף הוא פגם ביסודות הבניין ועשה אותו ללא בטוח. לשם חיזוק המבנה ויסודותיו קיימת תכנית תמ"א 38.

מהי תכנית תמ"א 38?

תכנית תמ"א 38 זו תכנית הכוללת תקנים שעל פיהם יחוזק המבנה הישן והרעוע ויחוזק, כך שהמגורים בו לא יהוו סכנה. אמנם יש מקרים בהם דיירי הבניין יבצעו את החיזוק בעצמם ובמימון עצמי ללא כל גורם חיצוני. אך במקרים רבים אין באפשרותם של דיירי הבניין לממן את הוצאות החיזוק בכוחות עצמם. ואז יהיה צורך לפעול בשיתוף פעולה עם יזם חיצוני. אמנם מדובר בתהליך מורכב. אך כאשר הוא מתבצע בצורה אחראית ועם שיקול דעת נבון, הוא עתיד להוכיח את עצמו כמוצלח וכנכון. במקרים אלו יממן את היזם החיצוני את עלויות שיקום וחיזוק המבנה, תמורת אפשרות בנייה שתיתנן לו. במקרים רבים יקבל המשקיע את האפשרות לבנות קומה נוספת או יותר על גג הבניין. הנכס יהיה רשום על שמו.

הסכם מוסדר ומגובש

בשביל לבצע את התהליך כנדרש חשוב כי יבוצע גיבוש הסכם תמ"א בעזרת עורך דין המתמחה בתחום זה. כיוון שבמהלך חתימת ההסכם והסדרת הפרטים מול שני הצדדים, חשוב כי ייבחנו הנקודות לעומקם ויושם דגש על כל פרט ופרט, כך שאכן דיירי הבניין יצאו בסופו של תהליך מורווחים מהעניין, וללא כל נזק. לצורך גיבוש הסכם תמ"א פנו אל עורך דין המומלץ בתחום זה, המציאו לידיו את כל המסמכים הנדרשים הציגו את ההצעה אותה הציע לכם היזם. אם יש לכם הצעות שונות פרטו את כולם. הוא יכוון אתכם בבחירה של ההצעה הטובה מכולם. זו שתהיה לכם משתלמת וטובה. כך שבסופו של תהליך הבנייה אכן תיהנו מדירה מחוזקת ובטוחה למגורים.

בניין בתמ"א 38