אזרחות ספרדית – אזרחות אירופאית

תוכן עניינים

 

האיחוד האירופי כולל 28 מדינות הממוקמות ביבשת אירופה. כל אותן מדינות הן בעלות מאפיינים של מדינה אחת בכל הקשור אל חוקים, כלכלה משותפת ועוד. המטרה של מדינות אלו היא לממש את עקרון ארבע החרויות שעיקרו תנועה חופשית של שירותים, סחורות, אנשים והון (במסגרת עסקאות כלכליות) ללא תשלום מכס. בשנת 1986 הצטרפה גם ספרד לאיחוד האירופי. אם גם אתם יהודים ספרדים שמעוניינים באזרחות ספרדית יכול להיות בהחלט שאתם זכאים לכך. אם אחד מההורים שלכם נמנה על משפחת מגורשי ספרד או שלמישהו מההורים יש כבר אזרחות ספרדית, קרוב לוודאי שגם אתם זכאים לאזרחות ספרדית.

 

מהי אזרחות ספרדית?

אזרחות ספרדית היא אזרחות אירופאית לכל דבר ולכן רבים מעוניינים בה. היתרונות של אזרחות זאת רבים וכוללים את העובדה שאין מגבלה כלשהי על אזרחי ספרד ברחבי האיחוד. אנשים שנחשבים כאזרחי ספרד ומחזיקים בדרכון של האיחוד האירופי יכולים להתגורר בכל אחת ממדינות האיחוד. הם יכולים לעבוד בכל אחת ממדינות האיחוד וזאת ללא אישורים או מגבלות מסויימות. הם יכולים ללמוד היכן שהם רוצים ברחבי יבשת אירופה (כל עוד מדובר על אחת ממדינות האיחוד) הם זכאים לכל אותן הטבות שמגיעות לכל סטודנט אירופאי באותה מדינה בה הם לומדים, כמו למשל דמי מחייה חודשיים, מימון חלקי או מלא של הלימודים, עזרה בשכר דירה ועוד. הם יכולים להשקיע ולרכוש נדל"ן ברחבי אירופה ללא פרוצדורות משפטיות ארוכות וסבוכות, להיכנס אל כ- 140 מדינות ללא הצורך בויזה ולהעביר כספים בין מדינות האיחוד ללא מכס והליכים בירוקרטיים יקרים. בנוסף, אזרחות אירופאית מאפשרת שהייה בכל מדינה החברה באיחוד, ללא אשרת שהייה.

 

אזרחות ספרדית תוביל אוטומטית לאזרחות אירופאית. רוב האנשים שמעוניינים באזרחות ספרדית אירופאית אינם ניגשים ישירות אל שגרירות ספרד בישראל אלא מתייעצים תחילה עם עורכי דין  המומחים בתחום זה. אלו בודקים האם הלקוח אכן זכאי לאזרחות ספרדית, לאחר מכן הם מספקים ייעוץ משפטי מורחב בכל הקשור אל אופן מימוש הזכאות לקבלת האזרחות הספרדית, מייעצים בכל הקשור אל הגשת הבקשה לקבלת האזרחות ועוזרים בכל הקשור אל ניהול התהליך שיוביל במהרה להנפקת הדרכון. בנוסף, ניתן להיעזר בהם להגשה נכונה של הבקשה לאזרחות ספרדית בשגרירות ספרד אשר ממוקמת בעיר תל אביב.

 

לסיכום, אם גם אתם סבורים שמגיעה לכם אזרחות ספרדית, הצעד המיידי אותו תוכלו לעשות הוא לפנות אל עו"ד המומחה בתחום ולברר איתו האם אכן משתלם לכם להתחיל בתהליך קבלת האזרחות באמצעות שגרירות ספרד. בהצלחה!

 

 

אזרחות ספרדית